کد خبر: 1014254
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
با آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات که قرار شد در سه دهه انجام شود، موضوع مهمی در این برنامه قرار گرفت و آن هم همزمانی اجرای بخشی از این رزمایش با بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس درس بود. بر همین اساس قرار شد در کمک‌های مؤمنانه، نیاز دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌برخوردار و ساکنان مناطق محروم نیز در نظر گرفته شود و یکی از محور‌های اصلی این رزمایش تأمین مایحتاج تحصیلی این قشر باشد. حالا و در همین راستا ستاد اجرایی فرمان امام از ارسال یک میلیون بسته لوازم‌التحریر ایرانی و اهدای ۱۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم خبر می‌دهد و برای تأمین دیگر نیاز‌های محصلین در طول سال نیز ۱۰۰ کارگاه تعطیل شده تولید نوشت‌افزار احیا شده و به چرخه بازگشته‌اند.
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: تاکنون دو مرحله از پویش ملی «مشق احسان» با هدف حمایت و تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان محروم و نیازمند برگزار شده است و با آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی در سراسر کشور مرحله سوم این پویش هم در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفت. پویشی که به گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مرحله از «مشق احسان» یک میلیون بسته کیف و نوشت‌افزار ایرانی برای توزیع در مناطق محروم کشور به این مناطق ارسال شده است و تا زمان بازگشایی مدارس، به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

حضور ۵ هزار گروه جهادی

سومین مرحله از پویش ملی و سراسری «مشق احسان» با هدف جذب مشارکت‌های مردمی و توزیع کیف و لوازم‌التحریر ایرانی در مناطق کم‌برخوردار کشور، توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در همین رابطه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به توزیع یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار در این مرحله از پویش می‌گوید: «ارزش هرکدام از این بسته‌ها ۱۵۰ هزار تومان برآورد شده و اعتبار کل محموله ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.» محمدمخبر در خصوص نحوه توزیع این بسته‌ها به ۵ هزار گروه جهادی و مردمی که با این ستاد همکاری دارند اشاره کرده و ادامه می‌دهد: «این گروه‌های جهادی و مردمی که در سراسر کشور حضور دارند، همیشه همراه و همیار ستاد بوده‌اند و در این مرحله هم این بسته‌ها را به صورت رایگان در مناطق کم‌برخوردار توزیع خواهند کرد.» وی تأکید می‌کند: «تمام اقلام این کیف و نوشت‌افزار‌ها کاملاً ایرانی هستند و برای تأمین این اقلام ۱۰۰ کارگاه کوچک تعطیل شده، احیا شدند و ۳۰ کارگاه جدید نیز راه‌اندازی و ۲ هزار شغل جدید ایجاد شد.» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام می‌گوید: «در راستای تحقق کامل عدالت آموزشی، تاکنون ۱۳۰۰ مدرسه در مناطق محروم احداث و تحویل وزارت آموزش و پرورش داده‌ایم.» به گفته مخبر تا پایان امسال ۲۰۰ مدرسه دیگر نیز تحویل آموزش و پرورش می‌شود. وی از طرح ستاد اجرایی فرمان امام برای اهدای تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم نیز خبرداده و می‌گوید: «باتوجه به شرایط کرونا و برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین و اینترنتی، بزودی ۱۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان این مناطق اهدا خواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار