کد خبر: 1014212
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی، هنر نقالی را سرمایه و آیینی دیرینه دانست که بخشی از معرفت دینی را در قالب قصه بیان می‌کند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: شاه‌آبادی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره نقالی علوی با بیان ریشه‌های مذهبی هنر نقالی گفت: این جشنواره در شرایطی برگزار می‌شود که شاید از منظر خیلی‌ها رونقی که در شأن نقالی باید باشد، در آن نیست، اما فراموش نکنیم جشنواره گلخانه‌ای است تا این نهال کوچک در آن باقی بماند و تلاشی برای شناسایی استعدادهاست. وی عنوان کرد: از حمایت‌های جناب آقای دادمان ریاست حوزه هنری، کوروش زارعی و آقای افتخاری مدیر رادیو نمایش و همه بزرگانی که برای این هنر زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنیم.

حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو نمایش که در برگزاری این اختتامیه همکاری داشت نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: ما پیش از این توانستیم میزبان هنرمندانی باشیم که به یاد مولا کاری کرده بودند. سال گذشته نمایش‌های کوتاه رادیویی را با یاد امام علی (ع) و ولایت برگزار کردیم و امسال که کرونا نگذاشت آن جشنواره برگزار شود، این جشنواره برگزار می‌شود. در ادامه محمدحسین ناصربخت به نمایندگی از هیئت داوران عنوان کرد: هنر روایتگری از کهن‌ترین هنر‌های بشری است. اولین قصه‌گویان مادران بودند که نخستین پرورش‌دهندگان حافظان فرهنگ بودند. وی تصریح کرد: امید است این اتفاق تنها به برگزاری همایش‌ها محدود نماند و با اجرای دائمی این سنت‌ها حفظ و احیای آن برای تمامی نسل‌های بعدی رقم بخورد.

در این دوره از جشنواره نقالی، در بخش بزرگسال رادیویی و صحنه‌ای آقایان، هیئت داوران چهارمین جشنواره سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی)، جایزه رتبه سوم خود را به صورت مشترک به علی عظیمی از استان مازندران و حسن بصیری از استان تهران اهدا کرد. لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر دوم این بخش نیز به شکل مشترک به حمید ابراهیمی از استان تهران و سیدمهرداد کاووسی از استان همدان رسید. دیپلم افتخار، سردیس مرشد ولی‌الله ترابی و جایزه نقدی نفر اول در این بخش به محمدرفیع شیخی از استان قزوین تقدیم شد. هیئت داوران در بخش رادیویی نعت و منقب‌خوانی آل‌الله، پیش از اعلام برگزیدگان اول تا سوم خود به شکل ویژه از حسین قلاس از استان خراسان رضوی تقدیر کرد. لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر سوم این بخش تقدیم به جواد خرم از استان تهران رسید، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر دوم این بخش به هادی حسن‌آبادی از استان خراسان رضوی اهدا شد و دیپلم افتخار، سردیس مرشد ولی‌الله ترابی و جایزه نقدی نفر اول به شکل مشترک به سیدمرتضی آل‌احمد، عباس دروکی و سیدمرتضی ناظمی آزاد از خراسان رضوی تقدیم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار