کد خبر: 1014186
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مشاور امور انتخابات نخست وزیر عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شروطی مطرح کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «حسین الهنداوی» مشاور امور انتخابات مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور دو شرط مطرح کرد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از الهنداوی گزارش داد، پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق باید سرشماری صورت گیرد و هزینه‌های مخصوص انتخابات به میزان ۶۰% کاهش یابد تا در موعد مقرر برگزار شود.

وی ادامه داد، این انتخابات در ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد؛ زیرا الکاظمی زمانی که نامزد نخست وزیری شد، تعهد کرد که این انتخابات را برگزار کند.

این مسئول عراقی با بیان اینکه برگزاری انتخابات، «خواست مردم و مرجعیت [دینی]» عراق است، تصریح کرد، همه چیز نشان می‌دهد که انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد.

الهنداوی در عین حال گفت که رایزنی درباره زمان انتخابات هنوز به پایان نرسیده و این مسئله به فراکسیون‌های سیاسی و پارلمانی و اختلافات و مطالبات آنان بستگی دارد؛ زیرا برخی نمایندگان به قانون انتخابات رأی دادند و خواستار تغییر قانون هستند.

وی ادامه داد، نخست وزیر با کمیساریای انتخابات دیدار کرد. این کمیساریا از الکاظمی مدت زمان بیشتری نخواست و به همین دلیل، هیچ دلیلی وجود ندارد که این زمان تغییر کند.

مشاور الکاظمی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات حدود ۲۵۰-۳۰۰ میلیون دلار نیاز است، خاطر نشان کرد، دولت باید این هزینه را پرداخت کند، ولی خواستار کاهش ۶۰ درصدی این هزینه‌هاست.

الهنداوی در پایان تأکید کرد، از ۲۰ سال پیش تا کنون سرشماری دقیقی صورت نگرفته و نیاز مبرمی به این مسئله احساس می‌شود، ولی این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

این در حالی است که بسیاری از طیف‌های سیاسی عراق تأکید دارند این انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خود برگزار نخواهد شد و این اقدام الکاظمی را بیشتر نمادین می‌دانند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار