کد خبر: 1014128
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی؛
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: این سازمان تولید یونجه را با رویکرد تامین خوراک دام واحدهای گاوداری خود در دستور کار قرار داده است.

محمد هاشم‌زاده بیان کرد: کشت یونجه در سطح 15 هکتار از اراضی سازمان موقوفات ملک صورت گرفته که تا کنون 3 چین به مقدار بیش از 126 تن برداشت شده است.
وی ادامه داد: برداشت این محصول معمولا طی 7 چین انجام و پیش بینی می شود در مجموع 250 تن یونجه خشک از این سطح تولید شود.
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی افزود: تولید یونجه توسط این مجموعه به صورت امانی بوده و تمامی مراحل آن توسط خود سازمان انجام می شود که همین امر زمینه اشتغال یک نفر به طور مستقیم و 3 نفر را به طور غیر مستقیم فراهم کرده است.
وی استفاده از ارقام مناسب را یکی از اقدامات این سازمان برای افزایش راندمان تولید یونجه در این مزارع دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، فعالیت هایی از قبیل برداشت به موقع هرچین، بهره گیری از سیستم آبیاری تحت فشار و کودهای توصیه شده توسط کارشناس تغذیه انجام شده است.
هاشم زاده با بیان این که آبیاری تمامی اراضی یونجه توسط سیستم بارانی انجام می شود، خاطرنشان کرد: این امر باعث صرفه جویی در مصرف آب در مقایسه با روش غرقابی شده است.
وی ادامه داد: استفاده از این روش همچنین افزایش تولید محصول و صرفه جویی در هزینه کارگری برای آبیاری را به دنبال دارد.
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی افزود: سال گذشته نیز تمامی 15 هکتار اختصاص داده شده به کشت یونجه با استفاده از سامانه تحت فشار آبیاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار