کد خبر: 1014099
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ملک آباد مشهدبیان کرد:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۱۵ درصد برنامه اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران در سال جاری توسط این شرکت محقق خواهد شد.

حسن افتخاری در مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های گازرسانی این استان که با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد گفت: خراسان رضوی در سایه حمایت های مجدانه شرکت ملی گاز ایران با 35 هزار کیلومتر شبکه گذاری رتبه اول این بخش را در کشور دارد. در زمینه اشتراک پذیری هم این استان با دو میلیون و 400 هزار مشترک پس از استان تهران در رتبه دوم ایستاده است.

وی افزود: خراسان رضوی از منظر خانوار روستایی بهره مند از نعمت گاز طبیعی پس از استان مازنداران رتبه بعدی را دارد. همچنین از منظر تعداد انشعاب نیز با دارا بودن بالغ بر یک میلیون انشعاب بعد از استان های تهران و اصفهان مقام سوم را به خود اختصاص داده است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته رقمی بالغ بر 12 میلیارد مترمکمعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده است.

وی با اشاره به آغاز پویش استان سبز از خراسان رضوی گفت: ضریب بهره مندی روستایی استان در حال حاضر به 92 درصد رسیده و از منظر شهری هم 100 درصد یعنی تمام شهرها از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و در مجموع حدود ۹۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

افتخاری افزود: در بخش صنایع هم تاکنون از مجموع 2900 واحد مشمول گازرسانی در حوزه مصوبه شورای اقتصاد بالغ بر 900 واحدگازدار شده و 900 واحد دیگر هم در حال اجرا می باشد. ان شاا... پیمان سپاری باقی مانده صنایع را هم در سال جاری انجام خواهیم داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت های وزیر نفت و معاون ایشان در امور گاز بتوانیم گازرسانی به تمام روستاهای واجد شرایط و صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد استان را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: برنامه های شرکت گاز خراسان رضوی همسو با برنامه های تبیین شده وزارت نفت تعیین شده و امیدواریم در دو بخش برنامه گازرسانی به یک میلیون خانوار شهری و روستای کشور و گازرسانی به 7122 واحد صنعتی و تولیدی بتوانیم هدفی را که برای خودمان تعیین کرده ایم یعنی عمل به 15 درصد برنامه کل کشور در گاز خراسان رضوی را محقق کنیم.

وی افزود: برنامه های راهبردی دیگر اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران که توسط مقام عالی وزارت نفت ابلاغ شده است شامل تکمیل گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان می باشد که با توجه به توانمندی که در خراسان رضوی وجود داشت اجرای ۴۲۰ کیلومتر شبکه و احداث ۱۲ ایستگاه سی جی اس و تی بی اس شهر زاهدان بر عهده ما گذاشته شد. امیدواریم این مهم را به صورت کامل در نیمه اول سال جاری به اتمام رسانده و درتحقق برنامه سوم اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران هم نقش خود را ایفا کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ملک آباد مشهد هم گفت: با توجه به عبور حدود 40 کیلومتر از خط انتقال عبوری سرخس _نکا از داخل شهر مقدس مشهد و دستور وزیر محترم نفت برای مدیریت این خط به صورتی که حریم آن تقلیل پیدا کند، اجرای خط انتقال 36 اینچ به طول 40 کیلومتر به همراه نصب تجهیزات بین راهی آغاز شد. وی تصریح کرد: با اجرای این خط انتقال، شهر مقدس مشهد از نظر پدافندغیرعامل و تامین گاز شرایط بهتری را پیدا خواهد کرد.

در پایان این مراسم؛ افتتاح و کلنگ زنی همزمان پروژه های گازرسانی استان خراسان رضوی شامل 116 روستا، 167 واحد تولیدی و صنعتی، فاز یک و دو تغذیه رینگ جنوبی مشهد و اجرای خط انتقال 36 به طول 40 کیلومتر با دستور وزیر نفت آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار