کد خبر: 1014097
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
در نودمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت عید قربان در حوزه اقتصاد و تمرکز بر بهبود محیط کسب و کارضمن تاکید براینکه فرمایشات معظم له در عالی ترین سطح نظام یک تکلیف و هدف برای همه است، عنوان شد هدف مجموعه مدیریت استان هموار کردن تمامی راه‌های تولید است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،عباس رضایی، استاندار اصفهان در ابتدای این جلسه گفت: دربرخی از کارها نیاز به تصویب قانون نیست و در استان و شورای گفت و گو با تعامل مدیران دولتی و بخش خصوصی مشکلات را می توان تسهیل کرد.

وی افزود: در این جلسه در دو سطح تصمیم گیری می کنیم در ابتدا با تعامل بانک ها و بخش خصوصی برای حل مشکل به منظور تحقق جهش تولید و کم کردن تبعات ناشی از ویروس کرونا و در سطح بعدی انعکاس تبعات منفی بخشنامه بانک مرکزی به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا به منظور تصمیم گیری در سطح کلان کشور به منظور حل مشکل. استاندار اصفهان تاکید کرد: هدف مجموعه مدیریت این استان هموار کردن تمامی راه‌های تولید است که از فرصت ها برای رفع مشکلات بهره می‌گیریم.

مسعود گلشیرازی نیزدر این جلسه که بصورت فوق العاده برگزارشد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت عید قربان در حوزه اقتصاد و تمرکز بر بهبود محیط کسب و کار گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری به این معناست که تلاش فعالان اقتصادی به منزله جهاد است.

وی در ادامه افزود: جلسه فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با قید فوریت در راستای بررسی پیامدهای منفی ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص محدودیت ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات بالای 50 میلیارد ریالی به فعالان اقتصادی برگزار شد.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تاکید کرد: جلساتی را هم در هفته گذشته روسای اتاق های ایران بصورت وبینار برگزار کرده و تبعات و آسیب هایی که این تصمیم ممکن است به فعالان اقتصادی وارد کند را گوشزد کرده اند و در این راستا رییس اتاق ایران نیز این نگرانی را به مراجع قانونی اعلام کرده و موضوع در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی و دولتی ها می دانند، شرکت ها در سال مالی منتهی به آخر اسفندماه هر سال تا چهار ماه فرصت دارند که مجمع تشکیل داده و گزارش های مالی را تنظیم کنند، ضمن آنکه در سال جاری نیز به موجب مصوبه ستاد مقابله با کرونا این موضوع 2 ماه دیگر یعنی تا آخر شهریورماه به آن افزوده شده است.

گلشیرازی در ادامه افزود: در این راستا اخباری از سوی بانک های استان منتشر می شود، مبنی بر این که عملا شرکت ها  اگر می خواهند حد اعتباری خود را نزد بانک ها حفظ کنند، می بایست الزاما علیرغم مهلت قانونی گزارشات حسابرسی خود را اعلام کنند که با توجه به فرجه قانونی ۶ماهه امری محال است.

وی تصریح کرد: از یکسو ما شاهد افزایش نهاده های تولید به لحاظ نرخ ارز هستیم و لزوم تزریق نقدینگی در بین واحدهای تولیدی برای سرپا ماندن این شرکت ها امری لازم و فوری است و از سوی دیگر این شرکت ها باید رتبه اعتباری و وثایق خود را نزد بانک ها حفظ کنند، ضمن آنکه در این شرایط و با دستورالعمل ابلاغی عملا واحدهای خوش حساب نیز دچار مشکل می شوند.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به نظر می رسد این بخشنامه بیشتر معطوف به حوزه اصناف و شرکت های کوچک است اما در عمل بدلیل استنباط بانکها همه تولیدکنندگان را متاثر کرده است واز این رو ما در این شورا مصوبه ای را پیشنهاد می کنیم تا تکلیف نهایی از سوی بانک مرکزی برای رفع ابهامات واصل شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر