کد خبر: 1014050
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
زن میانسال و پسرانش که باند سرقت در پوشش مسافربر تشکیل داده‌بودند، در جلسه محاکمه اتهام را گردن هم انداختند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: دو سال قبل مأموران پلیس پایتخت از چند فقره سرقت‌های مشابه از سوی سرنشینان یک دستگاه پژو نقره‌ای رنگ باخبر و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. یکی از شاکیان با مراجعه به اداره پلیس در طرح شکایت خود گفت: «به عنوان مسافر منتظر تاکسی بودم تا اینکه یک پژو نقره‌ای رنگ ایستاد و سوار شدم. رانند مرد جوانی بود و روی صندلی شاگرد نیز یک زن میانسال نشسته بود. در صندلی عقب هم یک مرد جوان نشسته بود. به همین خاطر اعتماد کردم، اما بعد از طی مسافتی متوجه شدم راننده از جاده اصلی منحرف و داخل یک خیابان فرعی پیچید.

اعتراض کردم، اما راننده در محل خلوتی توقف کرد، سپس همراه همدستانش بعد از اینکه مرا به شدت کتک زدند به زور پول، طلا و گوشی تلفن همراهم را گرفتند و گریختند.» بعد از این توضیحات، در حالیکه تعداد شاکیان پرونده به ۳۰ نفر رسیده‌بود، سارقان تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه با گذشت چند ماه سرنشینان پژو‌۴۰۵ ردیابی و بازداشت شدند. در تحقیق از متهمان مشخص شد دو نفر از آن‌ها برادر هستند که همراه مادرشان و با همدستی دو نفر از دوستانشان مرتکب سرقت می‌شدند. با بدست آمدن این اطلاعات ابتدا زن میانسال تحت بازجویی قرار گرفت، اما جرمش را انکار کرد تا اینکه در مواجهه حضوری با شاکیان بالاخره لب به سخن گشود و به جرمش با همدستی پسرانش اعتراف کرد. در ادامه دیگر سارقان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرمشان با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

به این ترتیب پنج عضو این شبکه به اتهام آدم‌ربایی، زورگیری روانه زندان شدند و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پرونده در نوبت رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی زالی و مستشار دلداری قرار گرفت.

زن میانسال گفت: «شوهرم فوت کرده‌بود و مخارج زندگی بر عهده پسرانم بود. روزی آن‌ها پیشنهاد سرقت دادند، که قبول کردم.» دو برادر نیز گفتند‌: «مادرمان در جوانی هم سرقت می‌کرد. او بعد از اینکه بزرگ شدیم از ما خواست در سرقت‌ها همراهش باشیم.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار