کد خبر: 1014044
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی که از ۱۵ شهریور است، لزوماً به معنای بازگشایی فیزیکی مدارس نیست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اینکه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود، اظهار کرد: این شروع لزوماً به معنای بازگشایی فیزیکی مدارس نیست و شروع جریان آموزش است.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها نگرانند که آیا باید همه دانش‌آموزان به مدرسه بروند، در این زمینه ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، اما جریان آموزش که از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد به صورت حضوری ترکیبی یا در مناطق روستایی و عشایری به صورت حضوری البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. در این مناطق ممکن است دانش‌آموزان دسترسی به زیرساخت‌ها و اینترنت نداشته باشند، بنابراین نباید از جریان آموزش دور بمانند.

حکیم‌زاده درباره عدم دسترسی ۵/۳ میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد گفت: در سال تحصیلی گذشته تمام محتوای آموزش را تدریس کردیم که از روش‌های مختلف از جمله ظرفیت صداوسیما، شبکه شاد و حضور راهبران آموزشی در مناطق دوردست استفاده شد. عدم دسترسی ۵/۳ میلیون دانش‌آموز به شاد بدین معنا نیست که ۳۰ درصد از جریان تحصیل بازمانده‌اند، این دانش‌آموزان امکان استفاده از بستر فناوری را نداشتند که آموزش آن‌ها به صورت حضوری و با استفاده از درس‌نامه‌ها اتفاق افتاد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در گذشته اگر می‌خواستیم کودکی از تحصیل بازنماند باید چند میلیارد برای ساخت مدرسه هزینه می‌کردیم، اما امروز با هزینه ۵/۱ میلیون تومان و تهیه تبلت می‌توانیم مدرسه را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم؛ امیدوارم همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اگر تأمین ابزار آموزش مجازی به یک دغدغه ملی تبدیل شود، شاهد رفع مشکلات دانش‌آموزان خواهیم بود.

حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا در سال تحصیلی جدید نیز تنها بستر آموزش مجازی از طریق شبکه شاد است، افزود: اعلام شد شاد تنها بستر رسمی مورد تأیید آموزش و پرورش است به دلایل مختلف از جمله اختصاصی بودن آن برای آموزش. قطعاً همه مدارس که برنامه‌هایی را دارند باید با شاد هماهنگ باشند؛ البته نه به این معنا که به صورت اجباری برنامه‌های دیگر خود را کنار بگذارند، اما از جهت نظارتی حتماً باید مدارس عضو شبکه شاد باشند و اینکه به چه شکل فرصتی فراهم خواهیم کرد تا مدارس خود را دنبال کنند و ما هم نظارت کنیم هنوز نهایی نشده‌است. وی عنوان کرد: سامانه نظارتی ما در بستر شاد این امکان را می‌دهد تا تک‌تک مدارس و دانش‌آموزانی را که عضو شاد نشده‌اند، شناسایی کنیم، بنابراین اسامی استخراج شده و در اختیار مدیر مدرسه است که او دلایل را بررسی می‌کند تا مشخص شود دانش‌آموزانی که در شاد عضو نشده‌اند، چه دلیلی دارد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره عدم ثبت‌نام برخی دانش‌آموزان در مدارس به دلیل نگرانی از ابتلای آن‌ها به کرونا متذکر شد: برای ما سلامت دانش‌آموزان اولویت است و خانواده‌ها مطمئن باشند نظام آموزشی برای سلامت فرزندان آن‌ها اولویت قائل است و ثبت‌نام نکردن دانش‌آموزان در مدارس مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود حقی از دانش‌آموز برای دسترسی به جریان آموزش ضایع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار