کد خبر: 1014036
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
براساس یک گزارش محرمانه سازمان ملل، کره‌شمالی پیگیر برنامه تسلیحات هسته‌ای خود است و بسیاری از کشور‌ها باور دارند که پیونگ‌یانگ احتمالاً تجهیزات هسته‌ای کوچک‌شده برای سوار شدن روی کلاهک‌های بالستیک خود تولید کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که کره‌شمالی از دو‌سال پیش برنامه اتمی خود را به حالت تعلیق درآورده است، اما گزارش‌هایی از تحرکات جدید آن برای تقویت توان برنامه هسته‌ای افشا شده‌است. این گزارش داخلی که توسط کارشناسان ناظر بر تحریم‌های سازمان ملل آن را تهیه کرده‌اند به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، روز دوشنبه به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت ۱۵‌عضوی سازمان ملل ارائه شد. در این گزارش آمده است: «جمهوری دموکراتیک خلق کره برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد، از آن جمله تولید اورانیوم غنی شده با درصد بالا و ساخت یک رآکتور آب سبک آزمایشگاهی است. یک کشور عضو ارزیابی کرده که جمهوری دموکراتیک خلق کره به تولید تسلیحات هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.» براساس گزارش سازمان ملل، یک کشور که نام آن اعلام نشد، ارزیابی کرده است که کره‌شمالی «احتمالاً به دنبال توسعه بیشتر کوچک‌سازی است تا اجازه تلفیق پیشرفت‌های فناوری نظیر نفوذ بسته‌های کمکی یا به طور بالقوه، ساخت سیستم‌های کلاهک چندگانه را بدهد.»

هیئت کره‌شمالی در سازمان ملل در نیویورک به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش سازمان ملل پاسخی نداد. پیونگ‌یانگ از سپتامبر ۲۰۱۷ هیچگونه آزمایش هسته‌ای نداشته است، اما کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هفته گذشته از قدرت هسته‌ای پیونگ‌یانگ به عنوان تضمین کننده امنیت یاد کرد و افزود که با وجود فشار‌های خارجی و تهدید‌های نظامی، به لطف سلاح‌های هسته‌ای، دیگر جنگی وجود نخواهد داشت. مقامات پیونگ یانگ بار‌ها تهدید کرده‌اند که در صورت افزایش فشار‌های امریکا و ترک میز مذاکرات، توسعه برنامه اتمی خود را از سر می‌گیرند. در پی افشای گزارش سازمان ملل، وزارت دفاع کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد، سئول از نزدیک فعالیت‌های اتمی و موشکی کره‌شمالی را رصد می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار