کد خبر: 1013922
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
به مناسبت دهه امامت و ولایت صورت گرفت؛
به مناسبت دهه امامت و ولایت، منتخبی از آثار خوشنویسی گنجینه مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با محوریت امام علی(ع) در فضای مجازی به نمایش در آمد.

این تصویرهای آثار خوش ‌نویسی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران در آستانه عید غدیر خم به منظور گرامی داشت دهه امامت و ولایت، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در بین کاربران فضای مجازی و شناسایی و بازشناسی آثار منتخب این گنجینه‌ در شبکه های مجازی این مؤسسه همچون اینستاگرام در معرض دید علاقه مندان گذاشته شد.
از جمله این آثار می توان به قطعه خوشنویسی شعرناد علیا مظهر العجایب به خط نستعلیق ممتاز و قلم کتابت اشاره کرد که توسط بانو عزت ‌ملک ملک دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک بنیان گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک به این موقوفه اهدا شده است.
تصویر دو قطعه خوشنویسی حدیث نبوی در فضایل حضرت علی(ع) به خط نستعلیق عالی و قطعه منظوم عربی در مدح حضرت علی(ع) به خط نستعلیق عالی و قلم مشقی نیز به عنوان آثار اهدایی علی حجت ‌زاد در شبکه های مجازی ملک معرفی شده است.
از دیگر قطعات خوشنویسی گنجینه ملک به مناسبت عید غدیرخم می توان به حدیث حضرت علی(ع) و کلامی از امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و... به خط نسخ ممتاز و قلم کتابت اشاره کرد.
علاقه مندان از دریچه تماشای این آثار خوشنویسی منتخب موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور می توانند به صورت مجازی به تالار خوشنویسی و نگارگری این موزه سفر کنند و با آثار نفیس هنرمندان ادوار گذشته بیشتر آشنا شوند.
مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با توجه به توقف موقت ارائه خدمات حضوری خود به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی، خدمات مجازی و غیرحضوری خود را گسترش داده و کلیپ و فتوکلیپ های متنوعی را با بهره گیری از ظرفیت گنجینه خود تهیه کرده و در دسترس کاربران فضای مجازی قرار داده و می دهد.
دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی می‌توانند برنامه های مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک را از طریق وب ‌سایت این موقوفه به نشانی www.malekmuseum.org و حساب اینستاگرام آن به نشانی malek_museum_library و کانال‌ های مؤسسه در پیام ‌رسان ‌های سروش و واتساپ دنبال کنند.
کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار