کد خبر: 1013868
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
در پی درخواست رئیس مجلس برای تعیین تکلیف وزارت صمت، روزگذشته ۴۵نفر از نمایندگان مجلس درخواست مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی به مدت یک‌سال را با استناد به ماده ۱۹۳ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس ارائه کردند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: با توجه به تأکید محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس مبنی بر تعیین تکلیف موضوع وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت در هفته جاری، جمعی از نمایندگان مجلس برای مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی به مدت یک‌سال، طرحی را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کردند که این درخواست از سوی مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تهیه شد و به امضای ۴۵ نفر از نمایندگان مجلس رسید.

نمایندگان درخواست‌کننده طی نامه‌ای دلایل‌شان را اعلام کردند و براساس ماده ۱۹۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، مسکوت‌ماندن طرح تفکیک وزارت صمت را خواستار شدند. به گفته نمایندگان با توجه به زمان محدود باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم، امکان ایجاد تشکیلات اداری وزارتخانه جدید در سطح کشور به صورت مناسب و منطقی وجود ندارد. همچنین تفکیک با اسناد بالادستی از جمله بند «الف» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم مبنی بر کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت مغایرت دارد و بار مالی و اجرایی ایجاد وزارتخانه جدید آن هم در شرایط پیچیده و دشوار اقتصادی و کسری شدید بودجه بسیار سنگین خواهد بود.

در پی این اقدامات در مجلس، از دولت خبر رسیده که موضوع تفکیک وزارت صمت منتفی شده و با توجه به اتمام دوره قانونیه سرپرستی حسین مدرس خیابانی بر وزارت صمت (۲۲ مرداد) رئیس‌جمهور طی هفته جاری مدرس خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد کرد.

تقاضای مسکوت ماندن لایحه بدون موافقت معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور یا وزیر یا معاون امور مجلس ذی‌ربط پذیرفته نخواهد شد. تقاضای مسکوت ماندن در هر طرح و لایحه فقط برای یک مرتبه مجاز خواهد بود. هیئت‌رئیسه موظف است پس از گذشت مدت مسکوت ماندن، طرح یا لایحه را مجدداً در دستور کار مجلس قرار دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار