کد خبر: 1013678
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۴
مراقب باشیم در دام روزمرگی نیفتیم
خیلی از ما با شنیدن صدای زنگ از خواب بیدار می‌شویم و قبل از شستن دست و صورت و در آمدن از رؤیا‌های شب گذشته با خود کلنجار می‌رویم که تا کی این صبح پاشدن‌ها و یکنواختی ادامه دارد و اینکه دچار روزمرگی فرسایشی شده‌ایم.
ایوب خرمی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: گاهی خودمان را به سمت افکاری سوق می‌دهیم که تلقین می‌کنیم واقعاً از این زندگی خسته شده‌ایم و خیلی دلمان می‌خواهد مثل پولدار‌ها و آدم‌های مرفه زندگی را ادامه بدهیم و تجربه برخورداری از ماشین لاکچری، رفتن به سفر‌های اروپایی، پوشیدن لباس‌های مارک‌دار و خوردن غذا در بهترین رستوران را داشته باشیم، اما الان چه؟

در بهترین حالت هر روزمان از صبح تا شب رفتن به سر کار و داشتن یک شغل ثابت است و دائم در حال حساب و کتاب قسط و قرض و وام هستیم و این روش گذران در زندگی برای ما به صورت یک عادت درآمده است. در اینجا در بدترین حالت، روزمرگی را شاید به نوعی مرگ تدریجی تلقی کنیم و اینکه از خیلی از افراد شنیده می‌شود یا برای خودتان هم اتفاق افتاده باشد که امسال چقدر زود گذشت، انگار همین چند ماه پیش بود که آخر اسفند را می‌گذراندیم یا اینکه بعضی از افراد تاریخ روز‌های هفته از یادشان می‌رود و سؤال می‌کنند امروز چند شنبه است و نمی‌دانند در کجای این عمر در حال گذران هستند.

این روزمرگی که توصیف شد چیزی نیست جز تکرار روز‌ها بدون هیچ امید و هدفی و اشتیاقی و باعث می‌شود انرژی خود را در درازمدت از دست بدهیم و با انواع بیماری‌ها مواجه شویم.

نباید از این نکته بگذریم که در دنیای صنعتی و ماشینی امروز که افراد جامعه مشغله‌های معیشتی زیادی دارند شاید روزمرگی اجتناب‌ناپذیر به نظر برسد، اما این انسان متمدن عصر مدرن باید برای فرار کردن از این تکرار، هدف، برنامه و انگیزه داشته باشد.

ما موارد بسیاری دور و برمان می‌بینیم که اطرافیان و آشنایان با اینکه سن زیادی دارند ولی همیشه یک پای ثابت کنکور هستند یا برای ادامه تحصیلات تکمیلی به دانشگاه می‌روند یا اینکه اقدام به سرمایه‌گذاری در املاک، ماشین و بورس و... می‌کنند و از طرف دیگر هم افرادی را می‌شناسیم که با اینکه وضع مالی قابل قبولی دارند ولی مایل به هیچ‌گونه تغییر و تحول و تنوعی در زندگی نیستند.

به نوعی زندگی و تجارب چالشی را نمی‌پذیرند، پس بستگی به خود فرد هم دارد. خیلی از افراد پول و وقت را بهانه می‌کنند تا زندگی را آن‌طور که باید لذت ببرند از خود سلب کنند و معتقدند تفریح و سرگرمی پول و وقت می‌خواهد که ما از آن محرومیم. البته پول در این برهه از زمان خیلی مهم و کلید مشکلات و رفع‌کننده نیاز‌های زندگی به همراه رفاه و آسایش است ولی همه چیز پول نیست.

ما می‌توانیم از فرصت‌های زندگی استفاده کنیم و زمان بیشتری در طبیعت سپری کنیم. استفاده از طبیعت فقط جنگل‌های شمال نیست، پارک نزدیک منزل خودمان یا طبیعت اطراف شهر بهترین مکان برای جذب انرژی و ایجاد یک حال و هوای تازه و درآمدن از حالت رخوت و روزمرگی است. ماجراجویی و چالشی کردن در زندگی هم می‌تواند راه حل فرار از تله روزمرگی‌ها باشد. فراموش نکنیم روزمرگی نشاط را از زندگی ما می‌گیرد و برای رهایی از آن باید به دنبال تغییرات مثبت و انرژیک در زندگی بود. دوری کردن از افراد منفی‌باف، نگرش مثبت به زندگی، تغذیه سالم، ورزش روزانه و پرداختن به سرگرمی‌های سالم تا حد زیادی همه ما را از آسیب‌های روزمرگی دور خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار