کد خبر: 1013658
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روزگذشته با افزایش ۴۹ هزار و ۸۷۰ واحد روبه‌رو شده‌است و به کانال ۲ میلیون واحدی رسید و از آن هم عبور کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روز‌ها به مدد سرمایه‌های سرگردان بازار و استقبال بی‌نظیر مردم از یک طرف و همچنین به خاطر افزایش نرخ دلار و تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی رونق گرفته‌است و مرتب رشد می‌کند. شاخص کل با معیار هموزن ۸ هزار و ۷۵۹ واحد رشد کرده و به رقم ۵۲۶ هزار و ۸۸۶ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۲۷ هزار میلیارد تومان رسید. گرچه کارشناسان نسبت به رشد بی‌رویه و رکوردشکنی پیاپی شاخص بورس ابراز نگرانی می‌کنند، اما در مقابل برخی نیز می‌گویند بازار بورس در سال‌های قبل رشد کافی پیدا نکرده‌بود و اکنون فرصت رشد یافته‌است. به هر حال، روز گذشته در پایان معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با جهش ۴۹ هزار و ۸۷۰ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۴۹۲ واحد رسید.

معامله‌گران بورس بیش از ۵/ ۱۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵/۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران معامله گران ۵ هزارو ۹۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند که مجموع ارزش معاملات بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به بیش از ۲۹ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان رسید که این رقم از معاملات که ظرف چهار ساعت انجام شده، رقم حیرت‌انگیزی است که البته تنها ۱۰ درصد از این رقم یعنی حدود ۳ هزار میلیارد تومان پول جدیدی است که وارد بورس شده و به احتمال زیاد چند ماهی در بورس می‌ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار