کد خبر: 1013651
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
سارق سابقه‌داری که یک‌ماه پس از آزادی از زندان باند کیف‌قاپی تشکیل داده‌بود، در یکی از سرقت‌هایش موفق به سرقت ۲۱‌کیلو شمش طلا سرقت شده‌است که هیچ شاکی ندارد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  چندی قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید دو مرد موتور سوار کیف زن جوانی را در یکی از خیابان‌های شمال غربی تهران سرقت کرده‌اند و زن جوان هم پس از سرقت زخمی و روانه بیمارستان شده است. با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی بیمارستان شدند و از شاکی تحقیق کردند.

زن جوانی که از ناحیه دست زخمی شده بود به مأموران گفت: ساعتی قبل از محل کارم خارج شدم تا با تاکسی به خانه‌ام بروم که ناگهان موتور سیکلتی به من نزدیک شد و ترک‌نشین آن کیفم را که دسته آن روی دوشم بود، کشید. من مقابل آن‌ها مقاومت کردم، اما آن‌ها مرا روی زمین کشیدند و وقتی دستم آسیب دید مجبور شدم کیفم را رها کنم و سارقان هم با سرقت کیفم از محل گریختند. با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی‌های مأموران نشان داد دو سارق موتور سوار برای اینکه شناسایی نشوند ماسک بهداشتی به صورت دارند. تحقیقات بعدی هم نشان داد دو موتور سوار دیگر هم دو سارق را اسکورت می‌کرده‌اند.

بنابراین تحقیقات برای شناسایی چهار سارق موتور سوار ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس با شکایت‌های مشابه روبه‌رو شدند.

شناسایی سارق ابرو شکسته

در حالی که بررسی‌ها حکایت از آن داشت سارقان حرفه‌ای و سابقه دار به نظر می‌رسند، مأموران دوربین‌های مداربسته محل‌های حادثه را مورد بازبینی قرار دادند، اما متوجه شدند سارقان در همه سرقت‌ها ماسک بهداشتی به صورت دارند. مأموران در بررسی‌های تخصصی متوجه ابروی شکسته یکی از سارقان شدند که احتمال می‌رفت وی از سارقان سابقه دار است. بنابراین مأموران پلیس آلبوم مجرمان سابقه دار را بررسی کردند که فهمیدند سارق ابرو شکسته فردین نام دارد که چند باری به جرم سرقت و کیف‌قاپی روانه زندان شده‌است. از سوی دیگر مأموران پلیس دریافتند فردین که سال قبل روانه زندان شده‌بود به تازگی از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی اقدام به کیف قاپی می‌کند.

ردپای سارق سابقه دار در فروش ۲۱‌کیلو طلا

بدین ترتیب تحقیقات برای شناسایی فردین و اعضای باندش در جریان بود و مأموران پلیس پاتوق‌های وی را یک به یک تحت نظر گرفتند که فهمیدند وی قرار است به زودی مقدار زیادی شمش طلا بامالخری معامله کند. بررسی‌های نشان داد وی چند روزی است از طریق دوستانش در جست‌وجوی طلافروش مورد اعتمادی است که حدود ۲۱‌کیلو طلا را بفروشد. در چنین شرایطی این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که طلا‌ها سرقتی است و بنابراین وی را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و در نهایت چند روز قبل متهم را هنگام فروش مقداری زیادی شمش طلا دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا منکر جرم خود شد و مدعی شد که طلا‌ها را یکی از دوستانش برای فروش در اختیار او قرار داده‌است، اما وقتی مورد بازجویی فنی قرار گرفت به کیف‌قاپی‌های سریالی و سرقت ۲۱‌کیلو شمش طلا باهمدستی سه نفر از اعضای باندش اعتراف کرد. مأموران پلیس در ادامه سه همدست وی را شناسایی و بازداشت کردند. متهمان چند روز قبل برای بازجویی به دادسرا منتقل شدند و به جرم خود اقرار کردند.

سرقت ۲۱‌کیلو شمش طلا بدون شاکی

فردین به عنوان سردسته باند گفت: چندی قبل از زندان آزاد شدم و بعد از یک‌ماه این باند کیف قاپی را تشکیل دادم. ما معمولاً به صورت دو نفری و گاهی هم چهار نفری با دو موتور سیکلت به خیابان‌های شمالی و غربی تهران می‌رفتیم و شهروندانی که کیف داشتند، تعقیب می‌کردیم و در فرصت مناسب کیف آن‌ها را می‌قاپیدیم تا اینکه تصمیم گرفتیم کیف افرادی را سرقت کنیم که در کار خرید و فروش طلا هستند. از آنجایی که قیمت طلا خیلی بالا رفته بود، می‌خواستیم با این نقشه خیلی زود پولدار شویم و دست از سرقت‌های خرد بکشیم. به همین خاطر محل سرقت‌هایمان را از خیابان‌های شمالی و غربی تهران به حوالی بازار تغییر دادیم و در نزدیکی طلافروشی‌ها زاغ‌زنی می‌کردیم و افرادی که از طلافروشی‌ها بیرون می‌آمدند را زیر نظر می‌گرفتیم و کیف آن‌ها را سرقت می‌کردیم. در این مدتی که تعدادی کیف سرقت کردیم، اما هیچ کدام طلا نداشتند و پول زیادی گیرمان نیامد تا اینکه چند روز قبل که حوالی بازار بودیم، دیدیم دو مرد در حالی که دو کیف دستی دارند سوار موتور سیکلتی شدند و به راه افتادند. آن دو مرد همه جا را می‌پاییدن که نشان می‌داد، نگران هستند و ما هم احتمال دادیم داخل کیف‌هایشان طلا باشد و آن‌ها را تعقیب کردیم. پس از طی مسافتی وقتی به داخل خیابان خلوتی رسیدند چهار نفری راه آن‌ها را سد و با تهدید چاقو و ضرب و جرح کیف‌هایشان را سرقت کردیم و به سرعت به پاتوقمان رفتیم. وقتی کیف‌ها را باز کردیم ۲۱‌کیلو شمش طلا داخل کیف‌ها بود. آنقدر هیجان زده شده بودیم که چند ساعتی در شوک بودیم و بعد تصمیم گرفتیم که شمش‌های طلا را بفروشیم و برای همیشه از کیف قاپی دست بکشیم. وی در پایان گفت: ما مقداری از طلا‌ها را فروختیم و روز حادثه هم قرار بود بقیه شمش‌ها را بفروشیم که به دام افتادیم.

متهمان پس از اعتراف برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرارگرفتند. در حالی سارقان به سرقت ۲۱‌کیلو شمش طلا اعتراف کردند که مأموران متوجه شدند کسی در این باره اعلام سرقت نکرده است. تحقیقات برای شناسایی صاحب طلا‌های سرقتی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار