کد خبر: 1013641
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی با ایرنا که مورد توجه روزنامه شرق هم قرار گرفته و در صفحه اول نیز تیتر شده، گفته است: «با وجود بحران‌های کم‌سابقه سیاسی و طبیعی باید از دولت حسن روحانی برای اداره کشور قدردانی کرد. به‌قدرت‌رسیدن ترامپ در امریکا و اعمال تحریم‌های خصمانه و بی‌سابقه علیه کشورمان، بدعهدی دولت‌های اروپایی، وقوع زلزله و سیل‌های کم‌سابقه و همه‌گیری ویروس کرونا که دست‌کم در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این‌ها گوشه‌ای از مشکلاتی است که روحانی در این مدت با آن مواجه بوده است.»

زلزله، سیل و بلا‌های طبیعی همواره بوده است. شدیدترین زلزله‌های چند دهه اخیر ایران در سال‌های ۶۷ و ۸۲ در رودبار و بم روی داد. تحریم هم در ایران اتفاق جدیدی نیست. صرفاً کرونا تجربه جدید و وحشتناکی است که در دولت‌های گذشته، آن را تجربه کرده بودیم، اما اینکه خود به اروپایی‌ها دل ببندیم و سپس بدعهدی آن‌ها را از مشکلاتی بدانیم که دولت با آن مواجه شده، تحلیل غلطی است. بدعهدی اروپا و حتی امریکا در واقع مشکلاتی است که دولت خودش برای خودش ایجاد کرد و خود را در مقام مواجهه با آن قرار داد!

اصلاح‌طلبان تاکنون چندین بار گفته‌اند که دولت روحانی بدشانس‌ترین دولت پس از انقلاب است. چندی پیش روزنامه آرمان با انتقاد از این فرافکنی همقطاران خود نوشته بود: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است. اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد، البته که نه. اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. شانس در ایفای وظیفه دولتمردان هیچ جایی ندارد. نه‌تن‌ها روحانی، بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم.» از جمله، رکود و تورم در بخش مسکن به دلیل بی‌برنامگی و بی‌تدبیری دولت است. خود روحانی چندی پیش اذعان کرده بود: «اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شدیم». حالا برای کدام اداره کشور باید قدردان روحانی باشیم؟!

اما خبرگزاری ایرنا که خبرگزاری دولت است، مصاحبه‌ای هم با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون به اصطلاح مستقلین در مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم دارد که در آن، جعفرزاده مدعی شده روحانی آرزوی ۱۰۰ ساله مردم ایران را برآورده کرده است!

او می‌گوید: «الان شما رئیس‌جمهوری دارید که آرزوی ۱۰۰ ساله مردم ایران را برآورده کرده است. دولت روحانی بدون درآمد نفت، کشور را اداره می‌کند، چیزی که حضرت امام آرزو داشت و در سیاست‌های ابلاغی رهبری هم شاهد بودیم. نفت نداریم و روحانی کشور را تقریباً با ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد درآمد پیش‌بینی شده اداره می‌کند و از طرفی همه بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و کرونا تمام کشور را به تعطیلی کشانده است. دولت با همه امکانات با تمام کم‌لطفی‌های داخلی و نامردی‌های خارجی، خوب توانسته کشور را اداره کند. از همین‌جا یک خسته نباشید به همه دولتی‌ها، مجلسی‌ها و قوه قضائیه می‌گویم.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
0
آقای روحانی به تمام وعده هایت جامه عمل پوشاندی
ممنون از شما
مردم بودن که به وعده ها عمل نکردن
مردم اگر به بایدهای روحانی عمل میکردن کار به اینجا نمیکشید.




مردم عزیز چرا تلاش نکردید
عیدی رییس جمهور به شما آینه که تلاش کنید دولت موفق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
آقا به یارانه ها احتیاج نداشته باشید دیگه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار