کد خبر: 1013617
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
مدیر اجرایی شرکت نفت یمن اعلام کرد که سازمان ملل به درخواست یمنی‌ها مبنی بر آزادسازی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی که توسط عربستان توقیف شده٬ پاسخ نداده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین:‌ «عمار الاضرعی»مدیر اجرایی شرکت نفت یمن از یمنی‌های حاضر در خارج از کشور خواست برای ممانعت از ادامه تجاوزات دریایی ائتلاف سعودی در قبال کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی با ملت یمن متحد شوند.

الاضرعی درباره جریان حضور در دفتر سازمان ملل و تحویل دادن بیانیه محکومیت شرکت نفت یمن مبنی بر ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی اعلام کرد که این سازمان هنوز به درخواست یمنی‌ها در راستای آزادسازی کشتی‌های فرآورده های نفتی جوابی نداده است.

الاضرعی در ادامه افزود که ائتلاف متجاوز سعودی به دنبال ممانعت از رسیدن مشتقات نفتی و همچنین بخش خدماتی به دست ملت یمن است ؛ درحالی که این این کشتی‌ها بازرسی شده و دارای مجوز سوی سازمان ملل متحد است.

وی خاطرنشان کرد که کشتی «دیناتسی» بعد از توقیف از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و گذشت 129 روز آزاد شد، اما به دلیل تاخیر، ملت یمن دو میلیون و 800 هزار دلار متحمل خسارت شدند.

الاضرعی در ادامه تصریح کرد که درآمدهای حاصل از نفت خام که ائتلاف سعودی و مزدوران بر آن نظارت دارند،بیش از 85٪ بودجه کل کشور را در برمی‌گیرد؛اما معلوم نیست که این درآمدها چه می‌شود.این درآمدها می‌توانند حقوق کامل کارمندان کشور را پرداخت کند.

سازمان‌های مختلف در یمن با صدور بیانیه‌‌ای ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی و مزدوران ممانعت از ورود آنها با وجود داشتن مجوز از طرف سازمان ملل محکوم کردند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار