کد خبر: 1013607
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
پس از برگزاری جلسه کمیته اضطراری در ژنو، سازمان جهانی بهداشت درباره طولانی شدن همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ هشدار داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در جلسه کمیته اضطراری در ژنو در خصوص پاندمی جدید، درباره طولانی شدن این همه‌گیری و نیز احتمال خستگی دولت‌ها از مقابله با بیماری کووید ۱۹ هشدار داده شد؛ این چهارمین جلسه کمیته اضطراری پیرامون بیماری کووید ۱۹ در طول شش ماه اخیر است.

بنا بر آخرین آمار به دست آمده در حال حاضر دست کم ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۶۸۰ هزار تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و کمیته اضطراری متشکل از ۱۷ عضو و ۱۲ مشاور اعلام کرده این بیماری همه گیر همچنان در پیک خود قرار دارد؛ سازمان جهانی بهداشت نیز پس از این نشست درباره احتمال طولانی شدن این پاندمی و نیز خستگی دولت‌ها هشدار داد.

در حال حاضر چندین کشور جهان به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ اقدام به تعطیلی کرده و دچار رکود اقتصادی شده‌اند؛ از این رو کمیته از WHO خواست تا راهنمایی‌های ظریف و عمل گرایانه‌ای در مورد مدیریت کووید ۱۹ برای کاهش خطر خستگی ناشی از فشار‌های اجتماعی و اقتصادی ارائه دهد.

این هیئت از سازمان جهانی بهداشت خواسته است که از کشور‌ها در تهیه برنامه درمانی و واکسن‌های اثبات شده حمایت کند. این کمیته همچنین از آژانس خواست تا تحقیقات در مورد ناشناخته‌های مهم ویروس مانند منبع حیوانی این بیماری و پتانسیل‌های بالقوه دیگر را در این زمینه تسریع بخشد. WHO نیز خواستار درک بهتر اپیدمیولوژی و شدت بیماری کووید ۱۹ از جمله اثرات سلامتی طولانی مدت آن شد.

کمیته اضطراری به دنبال کشف روش‌های انتقال، جهش‌های احتمالی و ایمنی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار