کد خبر: 1013443
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران خراسان رضوی گفت: ۳۵ هزار معبر اصلی و فرعی به نام شهدا در شهر مشهد نام گذاری شده است.

حجت الاسلام حسین معصومی در جلسه با ناهید فربد نیا رئیس اداره نام گذاری معابر شهرداری مشهد که در سالن جلسات اداره کل بنیاد خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: نامگذاری معابر، میادین، بلوارها، سالن ها و ساختمان ها به یاد شهید همه در راستای زنده نگهداشتن رشادت شهیدان است که یادمان باشد انسان هایی برای امنیت، عزت و استقلال کشور جان خود را فدا کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن قدردانی از توجه ویژه شهرداری مشهد به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: طبق مصوبه شهرداری 35 هزار معبر اصلی و فرعی به نام شش هزارو 600 شهید نام گذاری شده است.
وی در همین راستا افزود: به عنوان مثال بلوار شهید فکوری در سمت چپ و راست حدودا 160 خیابان و هر کدام چندین فرعی و کوچه دارد که همگی به نام شهید فکوری است.
این مقام مسئول افزود: در کنار شهدای استان خراسان رضوی نام شهدای شاخص کشوری مانند شهیدان سلیمانی، جهان آراو حججی در معابر مشهد نام گذاری شده است.
وی در خصوص نحوی درخواست نامگذاری معابر به نام شهدا، ادامه داد: خانواده شهدا می توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهیدوامورایثارگران، به اداره فرهنگی شهرداری منطقه محل سکونت مراجعه و فرم درخواست نامگذاری را تکمیل کنند و پس از تایید در صحن علنی شورای شهر مشهد، خیابان و یا کوچه به نام آن شهید نام گذاری می شود.
حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه معبری که نام شهید دارد تحت هیچ شرایطی عوض نمی شود، تاکید کرد: اولویت درخواست و نام گذاری با والدین، همسر، فرزندان، خواهر و برادر شهید است و اگر کوچه نام شهید نداشته باشد به نام شهید نامگذاری می شود.
رئیس اداره نام گذاری معابر شهرداری مشهد در این جلسه گفت: نامگذاری 800 شهید دانش آموز در اولویت شهرداری مشهد قرار دارد که بخشی از کار انجام شده است.
ناهید فربد نیا با اشاره به اینکه در سال جدید بیش از سه هزار تابلو با نام شهید تعویض و به روز رسانی شده است، افزود: با درخواست های مکرر ساکنین بلوار سرخس، این بلوار به نام شهدای فاطمیون و زیر نویس تابلوی خیابان «سرخس3 - گلریز3 » به نام شهدای زینبیون نام گذاری شده است که نصب تابلو ها به زودی آغاز می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار