کد خبر: 1013414
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
فضا و تجهیزات بخش بازتوانی قلب بیمارستان رضوی طی طرح توسعه جدید هیأت مدیره این بیمارستان توسعه یافت.

در بخش بازتوانی قلب، بیماران پس از انجام جراحی قلب باز یا انجام بالون آنژیوپلاستی و یا پس از بروز سکته قلبی، برای انجام یک دوره تمرینات ورزشی همراه با مانیتورینگ قلبی حضور پیدا می‌کنند.
طی فرایند بازتوانی که بین 12 تا 24 جلسه انجام می‌شود، بیمار با دستگاه‌های مختلف شروع به فعالیت ورزشی کرده و قلب وی مانیتورینگ و بازخورد قلب سنجش می‌شود.
در بخش بازتوانی قلب بیمارستان رضوی، تلاش می‌شود تا احتمال بروز دوباره بیماری قلبی بسیار کاهش ‌یابد و در کنار آن، مشاوره روانشناسی به فرد ارائه می‌شود که منجر به کاهش اضطراب و استرس بیمار شده و نیز مشاوره تغذیه و پرستاری برای بیمار و خانواده وی تجویز می‌شود.
تجهیزاتی نظیر تردمیل، ارگومتر، دوچرخه ثابت، الپتیکال تجهیزات اصلی بازتوانی هستند و با توجه به گسترش فضا و تجهیزات این بخش، امکان پذیرش حدود ۶۰ بیمار جدید در هر ماه فراهم شده است.
با توجه به اینکه تجهیزات این بخش توسعه یافته، امکان انجام EECP برای بیمارانی که بالون آنژیوپلاستی شده و سکته قلبی داشته اند، فراهم شده است چراکه معمولا خطر جراحی دوباره بر روی آن‌ها که عروق‌شان بسیار شکننده شده، زیاد است و با استفاده از این دستگاه به بهبود روند قلبی کمک می‌شود و نفس تنگی‌ها کاهش یافته، عروق بسیار ریزی در اطراف قلب تشکیل و در نتیجه، خون‌رسانی بهتر انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار