کد خبر: 1013373
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
رویترز بررسی کرد
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم آمریکا فارغ از گرایش حزبی، از بابت احتمال وقوع تقلب در روند انتخابات ۲۰۲۰، نگران هستند.
سرویس بین الملل جوان‌آنلاین: نتایج نظرسنجی انجام‌شده از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس»، به نگرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش احتمال تقلب در رای‌گیری پُستی، مهر تائید زد.

طبق این نظرسنجی، حدود نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی از جمله ۸۰ درصد از طرفداران حزب جمهوریخواه، از بابت این موضوع که افزایش شمار آرای پُستی، به تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ منجر خواهد شد؛ ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته، ترامپ هم که رای‌گیری پُستی را ابزار دموکرات‌ها برای بی‌اعتبار کردن روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلقی می‌کند؛ برای نخستین بار خواهان به تعویق افتادن زمان برگزاری این رویداد سیاسی شد.

وی همچنین، شب گذشته، در مواجهه با مخالفت‌هایی که با این پیشنهاد شد؛ طی توئیتی اعلام کرد: نتایج باید در همان شب انتخابات اعلام شود نه روز‌ها یا ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد!

کنایه ترامپ به روند شمارش آرا در رای‌گیری پُستی بود که نسبت به حالت معمولی، بیشتر طول می‌کشد.

البته، نگرانی در باب تقلب انتخاباتی، به دغدغه درباره رای‌گیری پُستی ختم نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها از بابت مسائل دیگری، چون سرکوب حضور رای دهندگان یا دخالت عوامل خارجی در روند انتخابات ابراز نگرانی می‌کنند.

در مجموع، ۷۳ درصد از رای دهندگان، فارغ از گرایش حزبی، از بابت تقلب سازمان یافته‌ای که از سوی بازیگران سیاسی تدارک دیده می‌شود، ابراز نگرانی کرده‌اند. این نسبت برای دموکرات‌ها هفت به ۱۰ و برای جمهوریخواهان هشت به ۱۰ است.

با این حال، اغلب رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که تقلب در روند رای گیری بیشتر محتمل است تا حین شمارش آرای انتخاباتی. این نسبت برای جمهوریخواهان هشت به ۱۰ و برای دموکرات‌ها سه به ۱۰ است.

در مجموع، هفت نفر از هر ۱۰ جمهوریخواه و چهار نفر از هر ۱۰ دموکرات، بر این باور است که تقلب از هر نوع که باشد، یک مشکل انتخاباتی بزرگ و تاثیرگذار تلقی می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار