کد خبر: 1013319
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با روزنامه شرق گفته: «جریان عاشورا با آنکه برای ما ایرانی‌ها بسیار حائز اهمیت است... اگر جان انسان را تهدید می‌کند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش بدهد، قطعاً برگزاری آن اشتباه است. به‌ویژه آنکه برگزاری این مراسم عملی مستحب است و اصلاً واجب نیست. به‌ویژه اینکه امام‌حسین (ع) برای عزت و کرامت انسان و سلامتی جامعه جنگید. من از رئیس‌جمهور تعجب کردم که چرا ایشان این‌گونه صحبت کرد که در ذهن مردم تداعی شده حتماً باید مراسم محرم را برگزار کرد. هیچ حتمیتی در این مراسم نیست و یک سال تعطیل‌کردن آن هیچ اتفاقی ایجاد نمی‌کند و در ازای آن از جان مردم محافظت می‌کند».

شاید بدون نگاه به سابقه مواضع ضددینی فاضل میبدی، تصور شود که او نگران بیمار نشدن مردم است، اما او در سال ۹۷ هم پیشنهاد تعطیلی یک ساله مراسم عزاداری محرم را داده بود. آنجا البته بهانه‌اش برای ارائه چنین پیشنهادی، ادعای او در خارج شدن این مراسم از مسیر اصلی خود بود. او در تابستان ۹۷ گفته بود که: «بیشتر مداحی‌ها و عزاداری‌ها از مسیر اصلی خود خارج شده است... و جریانی هم می‌خواهد با تحریف عاشورا از آن منفعت کسب کند. این نوع عزاداری درست نیست و از مسیر خود خارج شده است. علما باید همگی با هم بیانیه داده و نسبت به این نوع عزاداری‌ها واکنش نشان دهند؛ حتی اگر یک سال هم عزاداری‌ها تعطیل شده و نوع عزاداری اصلاح شود، بهتر از این است که این مراسم به این شکل ادامه یابد.»

در واقع چه کرونا باشد و چه ادعای تحریف عاشورا، فاضل میبدی معتقد است باید عزاداری محرم را موقتاً تعطیل کنیم. یک سؤال حاشیه‌ای هم این است که از ۹۷ تا اکنون که به جای یک سال، دو سال هم گذشته، فاضل میبدی و جناح اصلاح‌طلب که دولت و مجلس را هم در اختیار داشتند، چه اقداماتی برای نشان دادن و جا انداختن مدلی از عزاداری محرم که آن را صحیح می‌دانند، انجام داده‌اند. اگر واقعاً فکر می‌کنند عزاداری‌ها دچار انحراف شده و مشکلی با اصل آن ندارند، چطور برای برگرداندن این رویداد مهم به مسیر اصلی، تلاشی نمی‌کنند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار