کد خبر: 1013223
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
جمعی از نمایندگان آمریکایی از تصمیم روز گذشته پنتاگون مبنی بر خروج نیرو‌های این کشور از آلمان انتقاد کردند و آن را عامل تضعیف امنیت اروپا دانستند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: نمایندگان آمریکایی شب گذشته تصمیم دونالد ترامپ درباره عملی کردن وعده خود برای کاهش تعداد نیرو‌های این کشور در آلمان را مورد انتقاد قرار دادند و این اقدام را عامل تضعیف روابط دو کشور و همچنین امنیت اروپا دانستند.

روز گذشته، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد این کشور برنامه ریزی کرده است تا ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر از پرسنل نظامی خود را از آلمان خارج کرده و در جای دیگری مستقر کند. این اقدام سبب خواهد شد تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا که در آلمان مستقر هستند از ۳۶ هزار به ۲۴ هزار نفر کاهش یابد.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت «تهدید به خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از یک منطقه پس از درخواست پول مثال بارزی از سیاست "اول آمریکا" ممکن است به نظر برسد، اما در حقیقت این روابط ما را با شرکایمان و متحدانمان تحت تاثیر قرار می‌دهد و امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند.» او در ادامه از کنگره خواست این تصمیم ترامپ را به طور کامل ارزیابی کند و هر اقدامی را که لازم است تا وضعیت آمریکا در اروپا را تضمین کند در پیش بگیرد تا خطر دیگری برای امنیت ملی آمریکا ایجاد نشود.

میت رامنی، سناتور جمهوریخواه، نیز در این خصوص گفت تصمیم کاهش نیرو‌های آمریکایی در آلمان یک خطای فاحش است، و آن را به سیلی زدن به صورت دوست و شرکای خود در زمانی که واشنگتن باید در برابر تهدید روسیه و چین تعهد فزاینده خود را نشان دهد، تشبیه کرد. او اضافه کرد «هرچند این تصمیم ممکن است برای سیاست‌های داخلی مفید باشد، در بلند مدت برای منافع آمریکا مضر خواهد بود.»

باب منندز، عضو کمیته رتبه بندی روابط خارجی، نیز از سنا خواست جلوی این تصمیم ترامپ را بگیرد. او گفت تصمیم دولت ترامپ تضعیف تلاش‌های آمریکا برای مقابله با روسیه در شرق اروپا است. علاوه بر این نیرو‌های آمریکایی در آلمان نقش اساسی برای تامین منافع امنیتی واشنگتن در خاورمیانه و آفریقا دارند.

این در حالی است که رئیس کمیته نیرو‌های مسلح سنا، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ و اسپر با کاهش تعداد سربازان آمریکایی در آلمان اقدام مناسب را انجام می‌دهند. او همچنین گفت اعضای کنگره در روز‌ها و هفته‌های آتی درباره تصمیم دولت ترامپ توجیهات مفصلی از وزارت دفاع دریافت خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار