کد خبر: 1013206
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت خارجه ایران خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در افغانستان شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «رسول موسوی» مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت خارجه ایران در واکنش به اعلام آتش‌بس ۳ روزه در افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس دائمی در این کشور شد.

موسوی در توئیتی نوشت: «چرا ۳ روز؟ عید قربان یک نماد است، نماد پیروزی انسان بر خودخواهی‌ها؛ اگر آتش‌بس خوب است، پس چرا ۳ روز؟ بگذارید دائمی شود، خداوند بخشنده و مهربان است، با بندگان خدا مهربان باشید.»

وزارت خارجه ایران نیز در پیامی ضمن استقبال از آتش‌بس ۳ روزه توسط طالبان آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان دانست.

«عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه کمک کرده و بزودی مذاکرات بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان و با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی، از جمله طالبان، آغاز شود.

کارشناسان بر این باورند که دولت افغانستان و طالبان با هدف گسترش سلطه نظامی به درگیری‌ها علیه یکدیگر ادامه می‌دهند، زیرا این موضوع را برای توزیع قدرت در نظام سیاسی آینده این کشور تاثیرگذار می‌دانند و طالبان نیز در نظر دارد تا در مذاکرات بین‌الافغانی از مسئله آتش‌بس برای امتیازگیری حداکثری استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار