کد خبر: 1013178
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
رئیس اتاق اصناف استان قزوین گفت: دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی کمبود آن‌ها نیست، بلکه اختصاص پیدا کردن ارز نیمایی به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن‌ها به کشور است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد فرج‌زاده‌ها با بیان اینکه تصمیم دولت برای اختصاص‌ندادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا‌های اساسی مانند برنج و گوشت منجر به افزایش قیمت آن‌ها شده است، اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی کمبود آن‌ها نیست، بلکه اختصاص پیدا کردن ارز نیمایی به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی در بازار مرتب از سوی بانک مرکزی در حال زیاد شدن است، باید منتظر افزایش قیمت کالا‌های اساسی به ویژه اقلام وارداتی هم باشیم.

فرج‌زاده‌ها ادامه داد: متاسفانه در بازار ما وقتی قیمت محصولاتی مانند برنج و گوشت وارداتی که کیفیت پایین‌تری از نمونه‌های داخلی دارند، افزایش پیدا می‌کند، به همان نسبت هم قیمت محصولات داخلی افزایش می‌یابد؛ در حالی که هزینه تولید، توزیع و عرضه اقلام داخلی با هزینه واردات کالا‌های اساسی وارداتی قابل قیاس نیست و قاعدتاً قیمت تولیدات داخلی ما را هزینه‌های گفته‌شده و بازار عرضه و تقاضا تعیین کند که متاسفانه اینگونه نیست.

رئیس اتاق اصناف قزوین با اشاره به رکود بازار کالا‌های اساسی و ارزاق عمومی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در حوزه ذخیره و تامین کالا‌های اساسی نداریم؛ بلکه برعکس با کمبود تقاضا و مشتری روبه‌رو هستیم. چرا که نرخ ارزاقی مانند لپه یا لوبیا در ۲ سال اخیر ۳ یا ۴ برابر شده و تقاضای برای خرید آن‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

فرج‌زاده‌ها با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند یک ساعته بازار کالا‌های اساسی را ساماندهی کند، تصریح کرد: برای انجام این کار کافی است که دولت دوباره ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی را به واردات کالا‌های اساسی اختصاص دهد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار