رپورتاژ آگهی/ با توجه به رشد سریع فناوری، سازمانهای تجاری از شیوه سنتی به روش الکترونیکی فروش کالاها روی آوردهاند. در حال حاضر، کسبوکارها از اینترنت به عنوان ابزار اصلی برای انجام معاملات تجاری استفاده میکنند. فروشگاهها و سوپرمارکت آنلاین محدودیت فضا ندارند، در نتیجه میتوانند طیف وسیعی از محصولات را داخل وبسایت فروشگاهی خود قرار بدهند. این قابلیت به خریداران امکان میدهد که پس از جستجو و تحلیل کالاها، محصول مورد نظرشان را خریداری کنند. اما پیش از هر چیز، بهتر است کاربران نسبت به بایدها و نبایدهای یک سوپرمارکت آنلاین و خطراتی که ممکن است در فضای مجازی آنها را تهدید کند، اطلاعات کافی داشته باشند.
طی 20 سال اخیر، خرید اینترنتی، تجارت خردهفروشی را هم برای مصرف کنندگان و هم برای فروشندگان دگرگون کرده است. اما همزمان با ترویج خرید انلاین و گسترش روزافزون تعداد فروشگاههای اینترنتی، عدهای سودجو و کلاهبردار از این شیوه سوءاستفاده کرده و دست به ایجاد فروشگاههای آنلاین جعلی زدند.
برای اینکه در دام افراد شیاد و کلاهبرداران نیوفتید، لازم است پیش از خرید از یک سوپرمارکت اینترنتی یا سایر وبسایت های فروش آنلاین، استانداردها و نکاتی را برای تایید اصالت و اعتبار آنها در نظر بگیرید. دقت به این نکات مهم و در عین حال ساده به شما کمک میکند تا با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری خرید اینترنتی خود را انجام دهید.
نماد اعتماد الکترونیکی
داشتن نماد الکترنیکی از جمله مشخصههای صحت و اعتبار یک سوپرمارکت اینترنتی یا یک وبسایت فروش آنلاین محسوب میشود. این نماد تنها به شرکتهایی تعلق میگیرد که اعتبار مدارک و مشخصاتشان کاملا مورد تایید باشد. با مشاهده این نماد میتوانید از رسمیت وبسایت اطمینان حاصل کرده و خریدی ایمن و بدون نگرانی را تجربه کنید.
درگاه امن پرداخت
تشخیص درگاههای پرداخت امن و معتبر از جعلی در نگاه اول دشوار به نظر میرسد، اما توجه به چند نکته در شناسایی وبسایتهای غیرجعلی به شما کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که یک درگاه امن باید زیر مجموعهای از دامنه shaparak.ir باشد. کلماتی غیر از shaparak و پسوندهایی به جز .ir حاکی از جعلی و نامعتبر بودن وبسایت است. به جز این، درگاه پرداخت یک فروشگاه اینترنتی رسمی با https:// آغاز میشود و یک قفل سبز رنگ در کنار آدرسبار قابل مشاهده خواهد بود.
سابقه و شهرت
همیشه از وبسایتهایی خرید کنید که در میان مردم شناخته شده باشند. بنابراین، برای داشتن یک خرید مطمئن و بدون دردسر سراغ فروشگاههای آشنایی بروید که اکثر مردم خرید از آنها را تجربه کرده باشند. برای مثال، اسنپ مارکت در قالب یکی از زیر مجموعههای شرکت عظیم اسنپ که مدتهاست به عنوان برندی شناخته شده و معتبر از آن یاد میشود و فعالیت خود را به عنوان سوپرمارکت آنلاین تهران از شهریور سال 97 آغاز کرد.
فعال بودن در شبکههای اجتماعی
به طور معمول، وبسایتهای فروش آنلاین معتبری مانند سوپرمارکت اسنپ مارکت دائما از طریق شبکههای اجتماعی مختلف با مشتریان در ارتباط هستند و نظرات و انتقادات آنها را برای بالا بردن کیفیت خدمت رسانی مد نظر قرار میدهند. علاوه بر این، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی میتواند پاسخ برخی از سوالات شما باشد. همچنین، کاربران میتوانند نظرات و سوالات خود را در وبلاگ اسنپ مارکت نیز به اشتراک بگذارند.
در نقطه مقابل، وبسایتهای جعلی فروش به برقراری ارتباط با مشتری اهمیتی نمیدهند، چراکه اصلا کالایی برای فروش وجود ندارد.
شماره تماس پشتیبانی
به جز شبکههای اجتماعی، وجود یک شماره تماس پشتیبانی در وبسایت فروشگاههای اینترنتی شیوه ارتباطی دیگری بین مصرف کنندگان و شرکتهای ارائه کننده کالا باشد. شماره تماس پشتیبانی به ماربران امکان میدهد تا سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را به گوش مسئولین فروشگاه برسانند و در عین حال، به ارتقا کیفیت سرویسدهی فروشگاه کمک کنند.
دارا بودن یک اپلیکیشن پر نصب و محبوب
امروزه تمامی کسب و کارهای آنلاین به سمت استفاده از گوشی های همراه جهتگیری کرده اند، از این رو خرید از طریق اپلیکیشن نیز میتوانید یک انتخاب مطمئن و سریع برای شما باشد. با مراجعه به مارکتی مثل کافه بازار و یا گوگل پلی، به راحتی میتوانید کامنت های افرادی که از اپلیکیشن استفاده کرده و یا آن را دانلود کرده اند و میزان محبوبیت آن اپلکیشن را بررسی کنید.