کد خبر: 1013113
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
رئیس جمهور:
سخنان دیروز رئیس جمهور در نشست هیئت دولت در کنار یادآوری تروریزم هوایی امریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان، تبیین جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن و تأکید مجدد بر برگزاری مراسم عزاداری عاشورای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یک نکته جدید و کمتر گفته نشده داشت و آن عبارت بود از اینکه روحانی گلایه داشت که چرا این روز‌ها بازار شایعات داغ است و مهم‌تر از آن گوش‌های شنوا برای شنیدن این شایعات وجود دارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در این ایام باید بیش از پیش در مقابل توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام و کشور، قوی‌تر و توانمند‌تر شویم، اظهار داشت: دشمنان ما طراحی‌های مختلفی برای متوقف کردن حرکت توسعه و پیشرفت کشور تدارک می‌بینند که باید با قدرت در مقابل آن ایستادگی کرده و توطئه‌ها را نقش بر آب کنیم.

روحانی به هم ریختن اقتصاد و نابود کردن ارکان اقتصادی کشور را اولین طراحی دشمن طی سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: آن‌ها به فکر فروپاشی اقتصاد ما بودند و در دو سال و سه ماه گذشته روز‌های سختی را گذراندیم، اما بحمدالله اساس نظام و اقتصاد کشور و زندگی مردم به خوبی اداره شد و کالا‌های ضروری و مورد نیاز به وفور در دسترس مردم قرار داشت، هرچند که دوست داشتیم با افزایش قیمت کالا‌ها هم مواجه نباشیم.

رئیس جمهور در همین زمینه به تلاش تولیدگران، صنعتگران و همه دست اندرکاران عرصه تولید در کشور برای افزایش تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: به‌رغم همه مشکلات ناشی از فشار بی سابقه اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد را داشته ایم که نشان می‌دهد دشمن نتوانسته کارخانه‌های تولیدی ما را از فعالیت بازدارد. دکتر روحانی با بیان اینکه صادرات کشور نیز از نظر وزنی در این سال‌ها افزایش داشته است، گفت: صادرات ایران از جمله به کشور‌های منطقه اوراسیا ۶۳ درصد افزایش داشته و این نشان می‌دهد که دشمن در زمینه اقتصادی موفق نبوده و نتوانسته اقتصاد ایران را متوقف کند. رئیس جمهور ادامه داد: باید با اعمال نظارت دقیق از تولید کالا تا مصرف نهایی، از ثبت سفارش تا تخصیص و تأمین ارز، سفارش کالا تا حرکت کشتی و ورود کالا به بنادر و ترخیص کالا از انبارها، این روند را دقیق و مثل سایه دنبال کنیم که البته امروز با استفاده از سامانه الکترونیکی این روند به بهترین وجه قابل انجام است.

رئیس جمهور در ادامه ایجاد تفرقه و اختلاف را از دیگر توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با بیانات دقیق و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب که برای هر سه قوه نقش اساسی داشت از این توطئه دشمن نیز عبور کردیم و امروز شاهد آرامش در کشور هستیم.

روحانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند که هیچ‌کدام از قوا نباید دنبال حاشیه سازی باشند و همدیگر را کمک کنند، اظهار داشت: اگر قوه‌ای هم می‌خواهد نکته‌ای را گوشزد کند اشکالی ندارد به شرطی که راهکار مناسب برای حل مشکل را هم ارائه دهد.

شایعه کار دشمن است، دوستان چرا نقل می‌کنند

رئیس جمهور ایجاد شایعات روزمره در میان مردم را دیگر اقدام و توطئه دشمن برای ضربه زدن به‌نظام و کشور عنوان کرد و گفت: طرح شایعات بی اساسی همچون فروختن یا وقف کردن کوه‌ها، دریاها، جنگل‌ها و یا فروختن جزیره‌ای یا مناطقی در شرق یا غرب کشور، هیچ پایه و اساسی ندارد و فقط برای ایجاد نگرانی و ناراحتی در میان مردم است.

اشاره روحانی به شایعاتی است که طی هفته‌های اخیر درباره واگذاری جزیره کیش در قالب توافق ایران و چین به این کشور و همچنین طرح شایعاتی درباره وقف کوه دماوند بود که البته منشأ بسیاری از این شایعات رسانه‌های خارج کشور بودند که بعضاً در داخل کشور هم به این شایعات ضریب داده شد.

روحانی با تأکید بر اینکه از این شایعه‌سازی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها که کار طبیعی دشمنان است ناراحت نمی‌شویم، گفت: عجیب این است که چطور گوش شنوایی برای این شایعات بی اساس و بی ربط وجود دارد و متأسفانه در اظهارنظر‌های برخی از افراد آن را شاهدیم. رئیس جمهور با بیان اینکه باید جلوی این شایعات و حرف‌های ناروا و بی اساس که متأسفانه برخی دوستان هم آن را نقل می‌کنند، گرفته شود، گفت: به شایعات دامن نزنیم و در مقابل آن بایستیم، رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما هم باید آنقدر آگاهی مردم را بالا ببرند که گوش شنوایی برای این شایعات بی اساس وجود نداشته باشد.

عزاداری تعطیل نمی‌شود

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و عزاداری سید الشهدا (ع)، گفت: در شرایط امروز و شیوع بیماری کرونا باید توجه داشته باشیم که برگزاری همه مراسم مذهبی اعم از اعیاد و عزاداری‌ها باید مقید به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

روحانی افزود: اگر پروتکل بهداشتی به ما می‌گوید نباید عزاداری همراه با تجمع باشد، نوشیدنی و غذا نباشد و یا ساعات عزاداری طولانی نباشد، باید رعایت کنیم. عزاداری تعطیل نمی‌شود، اما اجازه هم نمی‌دهیم که کسانی از طریق عزاداری، عزاداری را زیر سوال ببرند. رئیس جمهور افزود: حتماً کسانی که امسال هم مشعل عزاداری امام حسین (ع) را روشن می‌کنند، خودشان بیشتر رعایت خواهند کرد که واجب شرعی که همان حفظ جان و سلامت مردم است، رعایت شود و می‌دانند که اگر ناقل بیماری در عزاداری عامل انتقال ویروس و آلوده کردن مردم باشد واجب شرعی را زیر پا گذاشته و حق الناس را رعایت نکرده است. روحانی با تأکید بر ضرورت رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه و در همه اماکن، تصریح کرد: باید حتی اگر لازم شد برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را رعایت نمی‌کنند، مجازات تعیین شود.

تعرض جنگنده‌های امریکا تروریسم هوایی بود

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران در مجامع بین‌المللی را دیگر توطئه دشمنان برای ضربه زدن به ایران عنوان کرد و افزود: می‌خواهند در مجامع بین‌المللی قطعنامه جدیدی علیه ایران تصویب کنند تا ما نتوانیم براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به حق خود برسیم. برای این کار نیز صبح تا شب مثل دلال راه افتاده‌اند از کاخ سفید به این طرف و آن طرف می‌روند ولی تا امروز موفقیتی نداشته اند، اگر هم بعد از این کاری بکنند پاسخ قاطعی خواهیم داد. رئیس جمهورادامه داد: داستان جدید دشمنان، گستاخی کردن و اقدام خطرناک در آسمان بین‌المللی است، ایکائو، شورای امنیت و سازمان ملل کجا هستند؟ در مقابل این اقدام، کشور‌هایی که این پرواز در مسیر و مقصد آن‌ها بوده است باید حرف بزنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه مگر می‌شود در یک مسیر مشخص پرواز، هواپیمای نظامی مسافران یک هواپیمای مسافربری را بترساند، گفت: این اقدام دقیقاً تروریسم هوایی است و بدون تردید باید به عنوان تروریسم از سوی ایکائو، شورای امنیت و کشور‌ها با آن برخورد شود. رئیس جمهور با اشاره به اینکه البته انجام چنین کار‌هایی از سوی امریکایی‌ها بی سابقه نیست و در سال ۶۷ نیز به بهانه واهی هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند، خاطرنشان کرد: این شیطنت‌ها و بازی‌ها به این معناست که در برابر ایران شکست خورده‌اند.

روحانی تأکید کرد: به سردمداران کاخ سفید می‌گوییم یک راه بیشتر در برابر ایران برای شما وجود ندارد و آن اجرای حق، قانون و مقررات و جبران خسارت‌هایی است که به ملت ایران زده‌اید، اگر فکر می‌کنید ملت ایران در برای شیطنت‌های ما تواضع خواهد کرد، اشتباه می‌کنید، مردم ما مأیوس نمی‌شوند و از مقاومت دست نخواهند کشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار