کد خبر: 1013021
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان خبر داد:
مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان از رفع تصرف ۹۹۶۰ متر مربع ازحریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در محدوده شهرستان قوچان خبر داد.

سید موسی حسینی جعفر آبادی با اعلام این خبر افزود: به همت گروه گشت و بازرسی رودخانه ها و مهندسان فعال از ابتدای سال جاری بیش از 7 مورد از حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های تصرف شده به مساحت 9960 متر مربع رفع تصرف شد.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه های پر خطر در اراضی به خصوص در بخش کشاورزی یادآور شد: در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی از ابتدای سال جاری به طول 9750 متر به مساحت 61 هزار مترمربع (6هکتار) عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه ها و مسیل ها به پایان رسید.

مدیر منابع آب شهرستان قوچان درباره اهمیت لایروبی رودخانه ها خاطر نشان کرد: بر اثر وقوع سیلاب میلیون ها تن خاک مرغوب و مناسب بخش کشاورزی شسته و حمل می شود و از این روی این خسارت هنگفت برای بخش کشاورزی خسارت های جبران ناپذیری را در بردارد و به طور قطع لایروبی رودخانه ها و نهرها می تواند در پیشگیری از خسارت های احتمالی سیل بسیار موثر باشد. و حتی بسیاری از کشاورزان و بهره برداران روستاهای پایین دست نیز آب را به آسانی دریافت کنند.

حسینی جعفر آبادی با بیان اینکه باید آگاهی مردم و بویژه روستائیان را بالا ببریم تا از احداث اماکن مسکونی و توسعه اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند تصریح کرد: با تکمیل مطالعات طرح هادی روستاها و اجرای آن، دهیاری ها اجازه ساخت و ساز در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها را نمی دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار