کد خبر: 1012966
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان:
محمد کشتکارگفت: تمامی کشتارگاه‌های استان اصفهان در روز عید قربان فعال و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و توصیه می‌شود از ذبح دام در منزل و معابر خودداری شود.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به تدابیر لازم کشتار دام در روز عید قربان، اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی استان همه ساله برای قربانی در روز عید قربان برنامه‌های ویژه و نظارتی را انجام می‌دهد.

وی افزود: تعاملاتی با دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها، خیریه‌ها و تشکل‌ها برای وضعیت کشتار دام انجام و تمهیداتی برای قربانی در روز عید قربان اندیشیده شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: امسال کرونا ویروس در کنار بیماری‌های مشترک مزید بر علت شده، هر چند کرونا بیماری مشترک نیست و از دام به انسان منتقل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: 832 مورد بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد به عنوان مثال بیماری تب کریمه کنگو از طریق دام و فراورده‌های دامی و ترشحات دام و کنه به افرادی که در تماس مستقیم با دام هستند منتقل می‌شود.

کشتکار ادامه داد: به لحاظ اهمیت موضوع باز هم تاکید می‌شود کرونا بیماری مشترک بین انسان و دام نیست ولی ممکن است انتقال به وسیله مکانیکی اتفاق بیفتد، فرد مبتلا به کرونا هنگام تماس با دام باعث انتقال ویروس به دام می‌شود.

وی با اشاره به باز بودن تمامی کشتارگاه‌ها در روز عید قربان، اظهار داشت: 31 کشتارگاه در سراسر استان در این روز فعال و آماده هر گونه خدمات به مراجعان هستند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: ناظران بهداشتی و کارشناسان در کشتارگاه‌ها، شبکه‌های دامپزشکی و پست‌های دامپزشکی برای نظارت حضور دارند.

وی افزود: 93 اکیپ ثابت و سیار نیز به غیر از کسانی که در شبکه‌های دامپزشکی هستند در روز عید قربان فعالیت خواهند کرد و همچنین  162 نفر کارشناس بازرسی در مراکز و کشتارگاه‌ها در آن روز حضور دارند.

کشتکار با بیان اینکه در سنوات گذشته 32 سایت در شهر اصفهان برای ذبح دام پیش بینی شده بود، گفت: در حال حاضر  دستوری برای فعال شدن آنها داده نشده است و اگر مجوز فعالیت آنها داده شود، اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه در خانه یا  معابر هیچ کشتاری را انجام ندهند و به طور مستقیم دام را از کشتارگاه تحویل بگیرند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در صورتیکه مراجعه به کشتارگاه امکان‌پذیر نباشد، افراد می‌توانند میزان قربانی خود را به کمیته امداد اعلام کنند و نیروهای آنان به صورت غیر حضوری دام مورد نظر را از کشتارگاه تهیه و به دست نیازمندان برسانند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر