کد خبر: 1012949
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
اعضای خانواده‌ای به احترام عید قربان به قاتل پسر جوانشان پس از ۱۰‌سال پای چوبه‌دار سه‌ماه مهلت دادند تا درباره بخشش او تصمیم بگیرند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: روز دوازدهم آبان‌سال‌۸۹ به مأموران پلیس کهریزک خبر رسید، دو پسر جوان جلوی خانه‌ای درگیری خونینی را رقم زده‌اند. با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند که تحقیقات نشان داد دقایقی قبل پسرجوان ناشناسی با چاقو پسر ۲۵‌ساله‌ای به نام فرید را جلوی در خانه‌شان زخمی کرده و از محل گریخته‌است.

پس از این مأموران برای ادامه تحقیقات از پسر زخمی به بیمارستان رفتند که دریافتند فرید بر اثر شدت خونریزی به کام مرگ رفته است.

با مرگ پسر جوان پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی تهران به دستور بازپرس ویژه قتل برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

مأموران پلیس در تحقیقات میدانی موفق شدند قاتل را به نام کیوان ۲۰‌ساله که در همان محل زندگی می‌کرد، شناسایی کنند. بررسی‌های مأموران حکایت از آن داشت قاتل و مقتول هر دو بچه یک محل هستند و از مدتی قبل هم با اختلاف پیدا می‌کنند و برای هم شاخ و شانه می‌کشیده‌اند.

دستگیری قاتل

بدین ترتیب کارآگاهان پلیس آگاهی کیوان را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند و چند روز بعد از حادثه وی را در مخفیگاهش بازداشت کردند.

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل فرید اعتراف کرد و مدعی شد می‌خواسته او را بترساند و قصد کشتن او را نداشته است.

قاتل در توضیح ماجرا گفت: من و فرید از قبل یکدیگر را می‌شناختیم و هیچ مشکل و اختلافی با هم نداشتیم تا اینکه مدتی قبل خواهرم به من گفت فرید مزاحم او می‌شود. خواهرم گفت که هر وقت به داخل خیابان می‌رود فرید به او متلک پرانی می‌کند و گاهی هم جلوی دیگران مزاحم او می‌شود. وقتی حرف‌های خواهرم را شنیدم خیلی ناراحت شدم و تصمیم گرفتم با فرید در این باره حرف بزنم. من چند باری به فرید تذکر دادم و از او خواستم مزاحم خواهرم نشود و حتی به او گفتم که آبروی ما در خطر است و دست از مزاحمت بردارد. من فکر می‌کردم که او دیگر مزاحم خواهرم نشود، اما دوباره متوجه شدم که مزاحمت‌های فرید ادامه دارد. به همین خاطر آن روز به در خانه آن‌ها رفتم و فرید را صدا زدم و او هم به جلوی خانه‌اش آمد و از او خواستم مزاحم خواهرم نشود. فرید از اینکه به در خانه‌شان رفته‌بودم، عصبانی و با من درگیر شد که لحظاتی بعد درگیری ما بالا گرفت. او به من حمله کرد و من هم برای اینکه او را بترسانم چاقوی به سمتش پرتاب کردم که به او اصابت کرد و خونین روی زمین افتاد و من هم از ترس فرار کردم.
متهم پس از تحقیقات تکمیلی در دادگاه محاکمه و با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۲۰ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای حکم دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

امید به زندگی

چند روز قبل پس از گذشت ۱۰ سال از حادثه متهم برای اجرای حکم قصاص در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار حاضر شد. در حالی که طناب دار به گردن متهم آویخته شده‌بود، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امورجنایی تهران از اولیای‌دم درخواست کرد، متهم را ببخشند و در نهایت با میانجیگری هیئت صلح و سازش نتیجه داد و اولیای‌دم اعلام کردند به احترام عید قربان که در پیش است، سه‌ماه به قاتل فرزندشان مهلت می‌دهند تا درباره بخشش او تصمیم بگیرند. بدین ترتیب متهم از پای چوبه دار به سلولش بازگشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار