کد خبر: 1012926
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
وزارت راه و شهرسازی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان را به عنوان ودیعه مسکن، در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد. همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه ۲۱۹ هزار خانوار داریم که در حال حاضر مستأجر هستند، گفت: تعدادی از آن‌ها قبلاً ودیعه به موجر خود سپردند که به صورت ما‌به‌التفاوت به آن‌ها کمک می‌شود، همچنین تعدادی هم خانوار تحت پوشش هستند که به موجر خود ودیعه نسپردند و اجاره پرداخت می‌کنند.

بختیاری با تأکید بر اینکه برای افرادی که اجاره پرداخت می‌کنند کمک بنیاد مستضعفان بسیار گره‌گشا بود، اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت دوساله در اختیار کمیته امداد و ۵۰ میلیارد تومان به صورت دوساله در اختیار بهزیستی قرار داده شد.

رئیس کمیته امداد افزود: ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کمیته امداد و ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بهزیستی پرداخت شد تا در اختیار افرادی قرار گیرد که اجاره مسکن‌شان عقب افتاده‌بود. پرداخت این مبلغ در حال انجام است و بعد از پرداخت کامل گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبلغی به عنوان ودیعه مسکن از طرف وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده‌است، گفت: کمک ودیعه مسکن وزارت راه و شهرسازی به نیازمندان و محرومان اختصاص داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طی مکاتبات انجام شده، مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان وزارت راه و شهرسازی از محل پولی که برای ودیعه مسکن در نظر گرفته‌است، در اختیار کمیته امداد قرار دهد. افرادی که واجد شرایط هستند براساس تقسیم استانی و معرفی به بانک‌های عامل وزارت راه و شهرسازی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

بختیاری گفت: برای پرداخت ودیعه مسکن طبق تصمیمات وزارت راه عمل خواهد شد.

در همین رابطه معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۰ میلیارد تومان با همکاری بنیاد مستضعفان برای کمک بلاعوض جهت ودیعه مسکن مددجویان مستأجر در نظر گرفته‌شده که تأیید نهایی افراد واجد شرایط هم انجام شده‌است؛ این کمک‌ها از اول دهه ولایت پرداخت می‌شود.

ذوالفقار یزدان‌مهر گفت: با همکاری رئیس بنیاد مستضعفان ۷۵ میلیارد تومان جهت وام و ۳۰ میلیاردتومان برای کمک بلاعوض دراختیار بهزیستی قرار گرفته تا جهت رفاه حال مددجویان مستأجر به آنان پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان بابت کمک‌های بلاعوض برای مددجویان مستأجر از اول دهه ولایت در دو مرحله پرداخت می‌شود و جزئیات پرداخت ۷۵ میلیارد تومان نیز امروز مشخص خواهد شد.

یزدان‌مهر همچنین تصریح کرد: ۲هزارو۱۰۰ میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت داریم تا به عنوان وام اشتغال به مددجویان بدهیم؛ همچنین ۹۴ میلیارد تومان، بیمه سهم کارفرما داریم و در این زمینه با تأمین اجتماعی به تفاهم رسیدیم تا ارتقای خدمات‌رسانی داشته باشیم. تشکیل این صندوق گامی در جهت ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود تا همه تسهیلاتی که از طریق سازمان‌های مختلف انجام می‌شود از طریق این صندوق انجام شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به علت کرونا از مردم خواست تا نذورات عید قربان خود را اگر دام است در مراکز مجوز دار که از سوی دامپزشکی مشخص شده، به صورت شرعی ذبح کنند و پس از آن لاشه دام را به مراکز بهزیستی تحویل دهند.

یزدان‌مهر افزود: امسال جمع آوری نذورات عید قربان از یکم تا ۱۷ ذی‌الحجه عملیاتی می‌شود و مانند سال گذشته در خدمت شهروندان و افراد خیر هستیم تا بتوانیم نذورات را جمع‌آوری کنیم و به صورت مستقیم و متناسب با نیت آنان به دست نیازمندان و مددجویان بهزیستی برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: افراد خیر می‌توانند نذورات خاص این ایام را از طریق شماره کارت: ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵، کد دستوری: #۹*۷*۷۳۳*، بخش نیکوکاری نرم‌افزار‌های آپ و سکه، سایت سازمان بهزیستی کشور، به دست مددجویان و مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی برسانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار