کد خبر: 1012919
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
در روز‌های اخیر بحث حضور نیافتن شهردار تهران در جلسات هیئت دولت داغ شده است. روزنامه اعتماد گزارشی در این زمینه نوشته و تصریح کرده که موضوع راه ندادن پیروز حناچی به جلسه هیئت دولت به‌خاطر عصبانیت حسن روحانی، رئیس جمهور از شهردار تهران به دلیل ماجرای ملک جماران است. اعتماد در گزارشی با عنوان «در‌های بسته‌پاستور به روی ساکن بهشت» نوشته: «در‌های پاستور در طول یک ماه گذشته به روی سکان‌دار بهشت بسته بوده است. گویا روابط دولت و شهرداری شکراب شده و روحانی و حناچی دل خوشی از یکدیگر ندارند...، اما ریشه‌های این قهر سیاسی را باید در جماران جست‌وجو کرد. غائله ملک جماران اواخر خرداد ماه آغاز شد و برخی شهروندان ساکن منطقه جماران به یک ساخت‌وساز غیرقانونی اعتراض کرده و در همین راستا نامه‌ای خطاب به شهردار تهران مکتوب می‌کنند که این نامه در فضای مجازی نیز منتشر شد. پس از رسانه‌ای شدن این موضوع برخی اعضای شورای شهر وارد عمل شده و برای بازدید از این ساخت‌وساز غیرقانونی راهی جماران شدند. در جریان بررسی‌ها مشخص شد که این ملک متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است».

این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده: «در این ملک علاوه بر ساخت یک طبقه غیرقانونی، پروانه ساخت نیز اخذ نشده بود. شهرداری برای نشان دادن حسن‌نیت خود بلافاصله پروانه ساخت را صادر کرد و در ادامه تخریب یک طبقه ساخته شده غیرقانونی را دستور داد... این موضوع با ورود شورای شهر و شهرداری حل و فصل شد، اما تبعات آن شکراب شدن روابط دولت و شهرداری و احتمالاً شورای شهر بود».

این اولین بار نیست که دلخوری‌های شخصی و نظرات سیاسی باعث می‌شود تا اصلاح‌طلبان که دولت را در دست دارند، مانع حضور شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت شوند. سال‌های پایانی ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، یک جدال لفظی میان او و محمود احمدی‌نژاد که تازه شهردار تهران شده بود باعث شد تا خاتمی دستور دهد که احمدی‌نژاد به جلسات هیئت دولت دعوت نشود. اصلاح‌طلبان در دولت بعدی خود یعنی دولت روحانی هم همین روال را با محمدباقر قالیباف در پیش گرفتند و از شهردار پایتخت برای حضور در جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌کردند. این روال تا شهریور ۹۶ ادامه داشت تا اینکه محمدعلی نجفی شهردار تهران شد و ناگاه تدبیر و امیدی‌ها متوجه فواید حضور شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت شدند و محمدباقر نوبخت، سخنگوی وقت دولت در نشست خبری خود گفت: «بدون تردید حضور شهردار در دولت این فرصت را ایجاد می‌کند که از سیاست‌های دولت مطلع شود و از طرفی مشکلات و مسائل خود را بیان کند و در این ارتباط دوسویه دو طرف برای ارائه خدمات بهتر از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند». حالا هم باز به محض ایجاد کوچک‌ترین اختلاف میان شهرداری و دولت از این فوایدی که برای حضور شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت گفتند، چشم‌پوشی می‌کنند، همان‌طور که زمان شهرداری قالیباف و احمدی‌نژاد یاد این فواید نبودند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار