کد خبر: 1012834
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان:
آرش اخوان طبسي ضمن تبريك ششم مرداد روز ملي كارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي گفت: اداره كل آموزش و فنی حرفه‌ای استان اصفهان با برخورداری از ۵4 مرکز دولتی و کارگاه‌، ۴۶ کارگاه صنایع و اصناف، ۲۲۵ کارگاه ثابت شهری، ۴۷ کارگاه مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، ۱۴۹ کارگاه سیار شهری، ۱۱۴ کارگاه جوار روستایی، ۵۲ کارگاه جوار پادگان، ۵۳ کارگاه جوار زندان، ۲۷۰ کارگاه صنایع ضمن کار و یک هزار و 250 آموزشگاه آزاد در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازروابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان،‌ در پنحمين روز از هفته ملي مهارت در صحن علني شوراي شهر اصفهان از  تمبر اختصاصي "اصفهان پایتخت مهارت ايران" با حضور   باقري مدير كل پست استان، رييس و اعضاي شوراي شهر اصفهان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برخورداری از این تعداد مرکز والاترین حجم عملیاتی را در سطح استان اصفهان دارد، افزود: قطب گردشگری و بیشترین تعداد صنایع بعد از تجزیه دو استان البرز و تهران مختص استان اصفهان است، از ۶۰۰ مورد صنایع دستی ثبت شده در جهان ۳۰۰ مورد مربوط به کشور و ۲۰۰ مورد مختص اصفهان است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان اصفهان گفت: اصفهان دومین شهر دانشگاهی کشور است و با توجه به ظرفیت‌های موجود، استان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران نامگذاری شده است.

اخوان در خصوص لزوم وجود نیروی انسانی ماهر برای رونق اقتصادی، ارائه مدل تلفیقی و آموزش‌های مجازی و دوگانه، اجرای سیستم صلاحیت حرفه‌ای و گریدبندی در مهارت و اهمیت سیستم آموزشی بدون فاصله و مطابق با نیازهای واقعی گزارشي را ارائه نمود.

در ادامه فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورا و درخصوص رونمایی از تمبر "اصفهان پایلوت پایتخت مهارت‌محوری"، اظهار کرد: اجرای آموزش‌های دوگانه و مشارکت بیشتر بخش خصوصی و شرکای مهارتی با برنامه‌های حوزه مهارت‌آموزی اصفهان باعث شده اصفهان در این حوزه جایگاه شاخصی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که نهادهای دولتی باید به‌جای نقش‌آفرینی در اجرا به سمت نظارت بر فعالیت‌ها بروند که این امر در اصفهان در حال انجام است، افزود: ظرفیت‌های موجود و فعالیت‌های مناسب در استان اصفهان باعث شد که در جریان سفر معاون وزیر و رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور پیشنهاد اهدای عنوان پایلوت پایتخت مهارت‌محوری کشور به اصفهان مطرح شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان خاستگاه بسیاری از طرح‌ها و اقدامات سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور بوده و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان با همراهی مدیریت شهری و اداره کل پست از تمبر آن در جلسه امروز شورای شهر رونمایی کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر