کد خبر: 1012798
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: افزایش تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جزو راهکارهای اصلی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

مهرداد جوادی ظهر امروز در نشست کمیته نخبگان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بروز برخی مشکلات در حوزه‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی و اقتصادی باید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌طور جدی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه و روستاییان می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین درآمدها را از محل تولید انواع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی داشته باشند، ادامه داد: تغییر الگو در تولید محصولات صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های جدید در این حوزه ضروری است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین صنعت‌گران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سطح ملی و استانی می‌تواند مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

 

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه استفاده از توانمندی‌های استان، شناسایی نقاط ضعف و قوت و تزریق نخبگان به بدنه دستگاه‌های اجرایی ضروری است، گفت: حمایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی عملکرد کمیته نخبگان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری موثر باشد.

مجتبی بنیادیان با بیان اینکه تاکنون کارگروه‌های بادام، فرش دست‌بافت و آب در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده و خروجی‌های مطلوبی داشته است، افزود: معرفی فعالان و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در سراسر کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه شناسایی حلقه مفقوده ارتباط بین تولیدکننده تا مصرف‌کننده و صادرکننده و ارایه راهکار کارشناسی و عملیاتی برای پیوند بین آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: در این راستا معرفی رشته‌های قابلیت‌دار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برای افزایش تجارت، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها