کد خبر: 1012650
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

رپورتاژ آگهی/ اگر شما هم به دنبال خرید کرکره هستید اما بین انتخاب کرکره برقی و دستی نمی توانید انتخاب مناسبی داشته باشید، با ما همراه باشید تا با خواندن مقاله "مقایسه کرکره برقی با کرکره دستی" اطلاعاتی در این باره به دست آورید. کرکره ها درب هایی هستند که به صورت عمودی باز و بسته می شوند. همچنین در این مقاله درباره درب ریموتی کرکره ای و قیمت درب اتوماتیک نیز توضیح خواهیم داد.

آن چه باید در مورد کرکره برقی بدانید

کرکره دستی

کرکره دستی همانطور که از نامش پیداست مکانیزم خاصی نداشته و با دست باز و بسته می شود. در بعضی از کرکره های دستی شما به ابزاری ساده، که میله ای خمیده است نیاز دارید تا بتوانید کرکره را به راحتی باز و بسته کنید. قیمت پایین تنها مزیتی است که کرکره دستی نسبت به کرکره اتومات دارد. از معایب کرکره دستی می توان به امنیت پایین و زمان بیشتر برای باز و بسته شدن اشاره کرد. کرکره های دستی علاوه بر درب برای پنجره ها نیز مناسب هستند.

کرکره برقی

کرکره های الکتریکی یا برقی با استفاده از یک ریموت (Remote) کنترل می شوند. شما می توانید با کنترل حتی از فاصله دور هم درب ها را باز و بسته کنید. موتور استفاده شده داخل کرکره الکتریکی، می تواند از برق یا انرژی خورشیدی تغذیه شود. مزیت بارز کرکره اتومات راحتی در استفاده و امنیت بالای آنها است. در یک تعریف کلی از کرکره برقی می توان گفت درب هایی هستند که به صورت برقی به صورت عمودی بالا یا پایین می روند.

آن چه باید در مورد کرکره برقی بدانید

کرکره برقی پلی کربنات (Polycarbonate)

نوع جدیدی از کرکره های اتومات به نام پلی کربنات وجود دارند که بسیار شفاف و زیبا هستند. کرکره پلی کربنات علاوه بر عبور نور، افراد را در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند. کرکره پلی کربنات در مقایسه با سایر کرکره های اتوماتیک، بیشترین ضریب ایمنی در برابر سرقت را دارند. مواد پلی کربنات جزو مقاوم ترین مواد پلیمری هستند که ضریب امنیت را بسیار بالا می برند. همچنین جالب است بدانید که از این کرکره ها در صرافی و بانک ها که به امنیت بیشتری نیاز دارند، استفاده می شود. 

درب ریموتی کرکره ای

درب های کرکره ای برقی مجهز به کنترل ریموت (Remote) هستند. ریموت ها به درب های کرکره ای فرمان باز یا بسته شدن را می دهند. این فرمان از طریق امواج مادون قرمز به موتور کرکره منتقل می شود. در نهایت پس از رسیدن این پیام به موتور، درب باز یا بسته می شود. این سیستم شبیه خاموش، روشن کردن تلویزیون با استفاده از کنترل است.

ریموت درب کرکره ای پارکینگ

ریموت کرکره ای برقی 3 مدل کلی به نام های مدل کد لرنینگ (Code Learning)، مدل دیپ سوئیچ (Dip Switch) و بلوتوثی (Bluetooth) دارد. این ریموت برای اینکه بتواند به موتور، فرمان باز و بسته شدن را بدهد باید با آن تنظیم ست شود. جالب است بدانید که ریموت ها بردی تا 50 متر دارند. یعنی شما می توانید با استفاده از ریموت درب کرکره ای خود را از فاصله 50 متری کنترل کنید.

مقایسه کرکره برقی با کرکره دستی

کرکره اتومات با استفاده از نیروی برق کار می کند اما کرکره دستی نیاز به نیروی انسانی برای باز و بسته شدن دارد. از آنجایی که در موتورِ کرکره ها، ابزاری برای کنترل در زمان قطعی برق تعبیه شده است در صورت قطع شدن برق، مشکلی برای باز و بسته شدن درب به وجود نمی آید.

 در بحث تولید صدا نیز باید بگوییم که درب های برقی برخلاف درب های دستی کاملا بی صدا طراحی گردیده اند.

 در صورتی که کرکره اتومات خود را از برندی معتبر تهیه کرده باشید نیازی به هزینه تعمیر نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که کرکره های دستی نیز تا سالیان طولانی نیاز به تعمیر ندارند. تنها هزینه تعمیر کرکره دستی روغن کاری است که همین امر سبب آلودگی محیط اطراف خواهد شد.

هر دونوع این کرکره ها قابلیت شستو شو دارند اما در مواجه با کرکره اتومات باید کاملا مراقب موتور آن باشید تا آب به آن نفوذ نکند. البته نوع مقاوم تری از این نوع کرکره ها وجود دارد که نسبت به آب و رطوبت مقاوم هستند اما قیمت بالاتری دارند.

از آن جایی که درب های کرکره ای برقی ظاهری مدرن تر نسبت به دستی دارند از نظر زیبایی نمره بالاتری کسب خواهند کرد.

آن چه باید در مورد کرکره برقی بدانید

قیمت درب اتوماتیک

قیمت درب اتوماتیک براساس مدل و اندازه درب مشخص می شود. از آن جایی که معمولا درب های اتوماتیک ارزان قیمت، کیفیت مطلوبی ندارند، سعی کنید در زمان انتخاب آن ها به کیفیت بیشتر از قیمت توجه داشته باشید. به عبارت دیگر دو پارامتر قیمت و کیفیت همیشه در تمامی بخش های تولید با یکدیگر نسبت عکس دارند. این بدان معنی است که برای اینکه تولید کننده کیفیت محصول خود را بالا ببرد، بایستی از مواد اولیه با کیفیت، دستگاه های مدرن و پیشرفته به همراه نیروی متخصص برای تولید استفاده کند. همه این موارد باعث افزایش نهایی قیمت محصول می شوند. بنابراین نمی توان کیفیت یک محصول را ارتقا داد، بدونه اینکه قیمت نهایی کالا افزایش یابد.

پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید درب اتوماتیک بایستی یک تعادل بین قیمت و کیفیت به وجود آورید. این عمل هوشمندانه باعث دور زده شدن هزینه تعمیر و نگهداری در آینده خواهد شد. شرکت دیاکودوور فروشگاهی از تمام محصولات کرکره ای، اتومات و برقی دارد که با بالاترین کیفیت تولید شده است و قیمتی مقرون به صرفه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار