کد خبر: 1012649
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ در این گزارش جدیدترین آمار جهانی کرونا در روز دوشنبه ۶ مرداد ۹۹ را می خوانید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۲۸۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۵۲ هزار و ۲۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۶ هزار و ۱۳۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۳۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۴۹ هزار و ۸۴۹ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور برزیل بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۳ هزار و ۴۶۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۹۰۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۸۷ هزار و ۵۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور هند به عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۵۰ هزار و ۵۲۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و ۴۳۶ هزار و ۱۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۳۲ هزار و ۸۱۲ هندی جان خود را از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو و شیلی نیز به‌ترتیب با ۸۱۲ هزار و ۴۸۵، ۴۴۵ هزار و ۴۳۳، ۳۹۰ هزار و ۵۱۶، ۳۸۴ هزار و ۷۹۷ و ۳۴۵ هزار و ۷۹۰ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های اسپانیا با ۳۱۹ هزار و ۵۰۱ و انگلیس با ۲۹۹ هزار و ۴۲۶ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، برزیل و هند به ترتیب با ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۱۲۹، یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۲۷۴ و ۹۱۸ هزار و ۷۳۵ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار