کد خبر: 1012613
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبا:
داریوش دریابار، گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار «جهش تولید» و همچنین به‌منظور دست‌یابی به اهداف کلان سازمان و رشد تولید در فولاد سبا، با حمایت مدیر مجتمع فولاد سبا و تلاش مجدانۀ کارکنان قسمت‌های مختلف، مجموعۀ خدمات فنی و پشتیبانی سبا فعالیت‌های چشمگیری را برنامه‌ریزی و اجرا نمود تا ظرفیت تولید در سه‌ماهۀ اول سال 1399 نسبت به زمان مشابه سـال گذشته افـزایش قـابل‌توجـهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد  سبا از تولید 31 هزار مگاوات انرژی الکتریکی موردنیاز مجتمع فولاد سبا توسط نـیروگـاه گـازی این واحد خبر داد و بیان داشت: علاوه بر این، موفقیت‌های زیاد دیگری به دست آمد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

وی افزود:یکی از مولدهای نیروگاه به ظرفیت 4.2 هزار مگاوات ساعت که از اوایل راه‌اندازی به دلیل مشکلات مختلف از مدار خارج شده بود رفـع نقـص و راه‌اندازی شد و توسط متخصصان واحد تولید و توزیع برق در سیکل قرار گرفت.

دریابا ر باا شاره به اینکه  600 هزار مترمکعب از پساب‌های صنعتی تصفیه و به چرخه بازگردانده شد اذعان کرد: علاوه بر کاهش برداشت آب خام، در زمینۀ حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست گام مهمی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: کاهش خرابی‌ها و توان مصرفی پمپ‌های ارسال آب‌خنک‌کاری تجهیزات فولادسازی با همکاری کارشناسان و متخصصان واحد سیالات صورت پذیرفت که با تغییرات اساسی در پمپ‌های مذکور از هدررفت انرژی به شکل قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد  سبا 127 گفت:  میلیون مترمکعب سیالات گازی در سه ماه نخست سال 1399 توسط واحد اکسیژن سبا تولید و در چرخۀ  توزیع قرار گرفت.

او همچنین ابرازکرد:در جهت تضمین تولید مستمر، سیستم تست آب دمین و شارژ آن به سیستم تبخیر گاز  نصب و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با توجه به ساعات کار اشاره کرد وبیان کرد: به‌منظور تداوم تولید و افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات در سه ماه نخست امسال حدود 15 هزار نفر ساعت در قالب 790 درخواست کار توسط پیمانکاران تعمیرات مرکزی فولاد سبا، فعالیت‌های تعمیراتی و بازسازی انجام شد و در این مدت به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت پیمانکاران زیرمجموعه، دو واحد ساختمان رختکن با ظرفیتی بالغ‌بر 350 نفر در قسمت‌های راه‌آهن و تعمیرات مرکزی ساخته و  تجهیز شد و به بهره‌برداری رسید.

دریابا رگفت: گواهینامۀ استاندارد و سلامت بهره‌برداری آسانسورهای تحت پوشش تعمیرات مرکزی در مدت‌زمان فوق دریافت شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:در بخش تعمیرات تجهیزات در تعمیرگاه مرکزی سبا در سه‌ماهۀ نخست سال بالغ‌بر 880 درخواست باکیفیت مطلوب به اتمام رسید و تحویل شد.

وی در ادامه از انجام برخی فعالیت‌ها در این ناحیه برای اولین بار در فولاد سبا خبر داد و تصریح کرد: مهم‌ترین این فعالیت‌ها عبارت‌اند از: ساخت 10 عدد قالب‌ کناری ماشین‌های ریخته‌گری سبا؛ سنگ‌زنی تیغه‌های قیچی واحد ریخته‌گری و سرویس روتور موتور قفسۀ نورد و ساخت والوهای بلایند واحد احیای سبا.

دریابار افزود: در زمینۀ بازرسی فنی و در بخش‌های مختلف شامل اعلام   و   اطفا، کالیبراسیون، آزمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر، مخابرات، خوردگی، ماشین‌های دوار و جرثقیل‌های سقفی، بیش از  8 هزار و 200 نفر ساعت در قالب 2 هزار و 260 استاندارد تعمیراتی و 350 درخواست کار در سه ماه نخست سال انجام شده است. اهم این فعالیت‌ها در این مدت شامل این موارد است: ساخت و بهره‌برداری تست بلوک کالیبره جهت دستگاه ضخامت سنج فلزات؛ مانیتور کردن پیشرفت عیوب سازه لدل تارت ریخته‌گری به کمک دستگاه پیشرفته و سه‌بُعدی (phase array)؛ انجام الایمنت لیزری وسافت فوت کمپرسور سیل گس واحد احیا مستقیم و غبارگیر شمارۀ 2؛ انجام تست آنالیز جریان موتورهای مهم خطوط تولید؛ بهینه‌سازی لولۀ جعبه‌های F طبقات سرند و سیلوهای قدیم؛ بازسازی باسکول‌های محصول و درب غربی سبا؛ تعمیر سرو     ولوهای معیوب سبا؛ کنترل پروسس پینچ رول با لود سل؛ تعمیر و راه‌اندازی تجهیز متال دتکتور سایت انباشت و برداشت و تعمیر HMI کاردامپر با توجه به نبود تجهیز یدکی و نیاز مبرم به آن.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی فولاد سبا ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل ریلی در سه ماه نخست امسال مقدار قابل‌ملاحظه‌ای مواد اولیه از سبا تخلیه شده که حدود 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. همچنین حمل و ارسال 18 هزار   و   500 تن محصول از سبا، حمل بیش از 120 هزار تن سربارۀ گرم جمع‌آوری‌شده، حدود 300 هزار تن خدمات محصولات و ضایعات و همچنین در بخش مکانیسم نیز بیش از 77 هزار ساعت خدمات از دیگر اقدامات انجام‌شده در این ناحیه در سه‌ماهۀ  اول 99 بوده است.

به گفتۀ دریابار، در گروه فنی خدمات فنی و پشتیبانی سبا در سه‌ماهه نخست بالغ‌بر یک هزار و 200 استاندارد تعمیراتی تدوین و یا بازنگری شده و بیش از 100 استاندارد و فعالیت تعمیراتی به‌صورت میدانی کنترل و پایش شده‌اند. همچنین در بخش برنامه‌ریزی نیز بالغ‌بر 5 هزار و 700 استاندارد تعمیراتی و درخواست کار در واحدهای مختلف برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی در پایان از حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان و همکاری تمامی مدیریت‌ها و کارکنان مجموعه‌های عملیاتی و ستادی فولاد مبارکه و فولاد سبا و همچنین از تلاش‌های مجدانۀ کارکنان و پیمانکاران زیرمجموعۀ خدمات فنی و پشتیبانی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر