کد خبر: 1012602
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
استاد سید مجید عقیلی هنرمند برجسته گرافیست ایران آسمانی شد؛
سید مجیدعقیلی هنرمند ارزشمند پایتخت فرهنگ و تمدن کشورمان از نسل هنرمندانی بود که با حمیت و جدیت به آموزش هنر گرافیک پرداخت و نقش مهمی در ارتقای دانش هنرجویان این رشته ایفا کرد وهنرجویان زیادی را آموزش وتحویل جامعه هنر کرافیگ ایران داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، وی چند دهه از عمر خود را صرف خلق آثار هنری بی نظیر نمود و بدین واسطه یاد و نام و خاطره او در حافظه مردم هنر دوست شهرمان ماندگار خواهد بود. فقدانِ این هنرمند خلاق را به تمامی هنردوستان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم و برای بازماندگان معزز، صبر جمیل و برای روح بزرگ این هنرمند پیشکسوت، علو درجات را از درگاه خداوند متعال آرزومندیم.

 سید مجید عقیلی متولد25 شهریور 1342 در شهر اصفهان بود، وی دانش آموخته ی دانشگاه هنر تهران در رشته گرافیک، دارای بیش از 30 سال فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی و گرافیک و درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

زنده یاد استاد مجید عقیلی صاحب امتیاز گروه گرافیک گام ، مدیرگروه رشته ی گرافیک دانشگاه غیرانتفاعی سپهر اصفهان، استاد دانشگاه هنر اصفهان، استاد دانشگاه علمی و کاربردی زرین شهر، استاد دانشگاه هنر فارسان شهرکرد بود.

مجید عقیلی، هنرجویان بسیاری را به‌ویژه در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت کرد و عضو فعال انجمن طراحان گرافیک ایران بود.

عقیلی، سال گذشته یکی از برادران خود را که اوهم در رشته گرافیست به نام محمدحسن عقیلی فعالیت داشت را ازدست‌داد وازداغ او بسیار آزرده خاطر بود ،هنوز داغ از دست دادن محمدحسن عقیلی  بر دل جامعه هنری سنگینی می‌کرد که امروز باخبر شدیم مجیدعقیلی ساعت ۹ صبح لباس پوشیده تا مثل هر روز سر کار برود اما متأسفانه بر اثر عارضه قلبی (سکته ) کرد وآسمانی شد.

شایان ذکر است ؛خانوادۀ مرحوم عقیلی به دلیل رعایت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا راضی به اجرای برنامۀ تشییع پیکر این هنرمند از خانه هنرمندان نشده‌اند و احتمالاً  فردا او را در قطعۀ هنرمندان باغ رضوان به خاک خواهند سپرد.

شایان ذکر است استاد مجید عقیلی به مدت ده سال کتابهای نفیس صنایع دستی ایران را با لوگوی جوان وقدس به سرپرستی اقای عرفان منش با بهترین طراحی  انجام می داد و این کتابها درکتابخانه  سفارتخانه ها و رایزینهای فرهنگی جمهوری اسلامی در سراسر جهان خوش می درخشد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار