کد خبر: 1012575
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
«با کرونا چه می‌کنیم؟» و اگر بخواهیم درست‌تر عنوان شود باید بگوییم «کرونا با ما چه می‌کند؟» با اینکه همه استان‌ها درگیر ویروسی هستند که هر روز رفتار جدیدتری از خود نشان می‌دهد، در حالی تمام تالار‌های پذیرایی و رستوران‌های کرمانشاه اجازه بازگشایی پیدا می‌کنند که کرونا در مشهد، افزایش و همه‌گیری ۳۰۰ درصدی داشته و در کرمان هم در شرایطی برپایی مراسم جشن و عزا و مسافرت ادامه دارد که ظرفیت ۹۵درصد از تخت‌های کرونایی تکمیل‌شده و کووید ۱۹ به قتل‌های سریالی‌اش ادامه می‌دهد.
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: «متأسفانه در استان خراسان‌رضوی و در شهر مشهد رشد ۳۰۰ درصدی ابتلا به کرونا را داشتیم و به همین دلیل در هفته گذشته با نظر دکتر نمکی، سه نفر از معاونین و چند نفر از مدیرکل‌ها به مشهد رفتیم و مشورت‌هایی دادیم، ضمن اینکه خود دانشگاه و استاندار خوب کار می‌کنند، اما شرایط آنجا بغرنج است.» این‌ها بخشی از حرف‌های ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت است که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر بیان کرد و از بقیه حرف‌ها هم می‌شد فهمید دولت هیچ برنامه‌ای برای مهار کرونا و جلوگیری از این همه شیوع و مرگ و میر‌های ناشی از آن ندارد. البته حسن جعفری، معاون استاندار خراسان‌رضوی نیز مدعی است با وجود تلاش همه دست‌اندرکاران که از بهمن فعالیت گسترده‌ای را در مقابله با کرونا انجام داده‌اند، متأسفانه وضعیت استان قرمز است. ۱۹ شهر قرمز، همچنین شش شهر نارنجی، دو شهر زرد و چهار شهر سفید در خراسان‌رضوی وجود دارد. دیگر کار از آمار وارقام و کار‌های انجام شده و نشده گذشته است و آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌خورد بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی از طرف مردم و بی‌تفاوتی دولتمردان نسبت به اوضاع حاکم است. حقیقت ماجرا آنجا مشخص می‌شود که در حوزه درمان تعدادی از کادر پزشکی در استان‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند و گروهی هم مبتلا و بستری هستند. بنابراین فشار مضاعفی بر روی افرادی که مانده‌اند وجود دارد و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جفا به جهادگران مدافعان سلامت است. هر چند کارشناسان معتقدند موج دوم کرونا از پاییز شروع می‌شود و شرایط کنونی به هیچ عنوان موج دوم نیست.

بازار و بیمارستان‌های کرمان پر از جمعیت

کووید ۱۹ در کرمان رکورد زده و ظرفیت ۹۵درصد از تخت‌های کرونایی تکمیل‌شده است، اما برپایی مراسم جشن و عزا و مسافرت ادامه دارد و هر روز قربانی جدید می‌گیرد. کرمان که گرم‌ترین روز‌های خود را تجربه می‌کند و به قول جنوبی‌ها فصل خرماپزان است و کمتر موجودی می‌تواند این همه فشار گرما را تحمل کند، اما کرونا برخلاف تصورات قبلی چنان با انرژی می‌تازد که مهارش سخت‌ترین کار است.

گزارش‌ها از کرمان حکایت از این دارد که بیمارستان‌ها دیگر جایی برای بستری بیماران ندارند و کادر درمان هم گرفتار ویروس شده‌اند.

هفت ماه مبارزه با کووید ۱۹ موجب شده تا کادر درمان ملتمسانه از مردم بخواهند اصول بهداشتی را رعایت کنند و به مسئولان بگویند که سیاست‌های پیشگیرانه و سختگیرانه‌تری را به اجرا بگذارند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان گفته که تا چهارم مردادماه ۳ هزار و ۶۴۶ نفر به دلیل کرونا در بیمارستان‌های کرمان بستری شده‌اند و ۳۷۹ نفر براثر این بیماری فوت کرده‌اند. از کرمان همین بس که بازار سنتی‌اش مملو از جمعیت و تخت‌های بیمارستانی‌اش پر از بیماران کرونایی است. تا به امروز از هر ۱۰۰ هزار نفر کرمانی ۵/ ۱۱ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و ۸۵ درصد از بیمارانی که در قالب بیماریابی شناسایی شده‌اند بدون علامت و اکثراً ناقل هستند و فقط ۱۵ درصد بیماران بستری می‌شوند که حدود چهار درصد آن‌ها فوت می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار