کد خبر: 1012570
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
پاورقی «جوان» از «اتاق حوادث» جان بولتون (۲۴)
این تنها یک انتقام نیست! این مانعی بر رسیدن ایرانی‌ها به اهدافشان است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آن‌ها سلاح هسته‌ای داشته باشند.
ترجمه: محمد صادق عبداللهی
جوان آنلاین: در صفحه ۳۶۳ و ۳۶۴ کتاب «اتاق حوادث» می‌خوانیم: تصمیمی که برای حمله تلافی‌جویانه به مواضع ایرانی‌ها گرفتیم سه وجه جدید داشت: ۱) ما این بار به جای اینکه مثل همیشه اهداف نمادینی را بزنیم، مستقیماً همانطور که پیشتر توضیح دادم، اهداف نظامی را می‌زدیم. ۲) ما داخل خاک ایران را می‌زدیم و از خط قرمز ایرانی‌ها عبور می‌کردیم و می‌خواستیم واکنش آن‌ها را در قِبَل ادعای همیشگی‌شان مبنی بر پاسخ محکم و همه‌جانبه به چنین حمله‌ای را بسنجیم. ۳) ما اهدافی را می‌زدیم که احتمالاً تلفاتی را به همراه داشت، اما میزان و نوع این تلفات سؤالی بود که با آن مواجه بودیم. ترامپ شنیده بود که حمله‎ای که دستورش را داده است منجر به کشته شدن ایرانی‌ها و احتمالاً روس‌ها خواهد شد؛ با شنیده شدن این حرف‌ها نظراتی به گوش می‌رسید که ترامپ دارد به تدریج از دستورش منصرف می‌شود، اما من به شدت معتقد بودم که ترامپ هنگام تصمیم‌گیری می‌دانسته که دقیقاً دارد چه می‌کند و چه دستوری را می‌دهد.

ما یک جلسه توجیهی برای کنگره برنامه‌ریزی کرده بودیم که به خاطر تأخیر پلوسی ۲۰ دقیقه‌ای دیرتر از زمان اعلام شده آغاز شد. در این فاصله که ما شرکت‌کنندگان و ترامپ در اتاق جلسه منتظر بودیم، فرصتی پیش آمد تا درباره آخرین تحولات، گفتگو کنیم. بحث بر سر هوآوی شد؛ چاک شومر گفت: «شما در این تصمیم دموکرات‌ها را در کنار خود دارید.» سناتور مارک وارنر، نماینده عالیرتبه دموکرات نیز گفت: «شبکه هوآوی هیچ ضمانتی ندارد و در صورتی که ما از آن برای تجارت استفاده کنیم می‌تواند اعتبار ما را نزد متحدانمان مخدوش کند.» منظور او به شکل دقیق‌تر این بود که تنها در ازای گرفتن امتیازات تجاری از پکن، محدودیت‌ها و مجازات‌های هوآوی را لغو کنیم. در این باره حق با وارنر بود، اما ترامپ معتقد بود در مذاکرات تجاری، هر چیزی آزاد است.

با رسیدن پلوسی جلسه رسماً آغاز شد، ترامپ آخرین وضعیت را تشریح کرد. آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، از برنامه‌های ما پرسید. ترامپ با زیرکی و به طعنه گفت: «ایرانی‌ها می‌خواهند مذاکره کنند، اما کری با نقض قانون مرگان نمی‌گذارد.» دموکرات‌ها نگران استفاده از نیروی نظامی بودند و ترامپ با گفتن ایده «یک ضربه، اما نه ضربه‌ای ویران کننده» سر به سر آن‌ها می‌گذاشت. ترامپ سپس گفت هیچ کاری نکردن در برابر این حمله بزرگ‌ترین خطر است. جیم ریش وارد بحث شد و از طرف جمهوری‌خواهان ترامپ را تأیید کرد. مایکل مکال پرسید: «آیا ما می‌توانیم پایگاه‌های ایران را که از آن‌ها حمله صورت گرفته است، به طور کامل تخریب کنیم؟» با جوابی که ترامپ داد من آرزو کردم بتوانیم چهره‌مان را بدون تفاوت نگه داریم. ترامپ به او گفت: «من نمی‌توانم نظری بدهم، اما شما از نتیجه کار خوشحال خواهید شد!» میچ مکانل پرسید: «تفاوت این حمله با انفجار‌های متعدد سال‌های گذشته چیست؟» ترامپ پاسخ درستی به او داد. قریب به مضمون گفت: «این تنها یک انتقام نیست! این مانعی بر رسیدن ایرانی‌ها به اهدافشان است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آن‌ها سلاح هسته‌ای داشته باشند.» دانفور اضافه کرد: «از نظر کیفی این کار یک تفاوت دیگر هم دارد و آن هم این است که این بار حمله‌ای که به ما شده است به گواهی تمامی اسناد مستقیماً از سوی ایران است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ملایری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
2
ادعای هسته ای شدن ایران بهانه ای است برای ازار دادن هر چه بیشتر ایرانیها بجرم مستقل بودن!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار