کد خبر: 1012566
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
فوتبال تافته جدابافته حتی در زمان کرونا
از زمانی که معلوم شد ویروس کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده بحث لغو رقابت‌های ورزشی مطرح شد. در نهایت هم نهم اسفند آخرین دیدار‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال برگزار شد و پس از آن فوتبال به خوابی چندماهه فرورفت، اما پس از آن و زمانی که موج اول کرونا در اغلب کشور‌ها فروکش کرده بود بحث ازسرگیری بازی‌ها داغ شد البته با موافقان و مخالفان زیاد؛ به غیر از پرسپولیس که شانس اول قهرمانی بود مدیران، مربیان و بازیکنان سایر تیم‌ها معتقد بودند شروع بازی‌ها، بازی کردن با جان مردم است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تعطیلی ورزش بیش از همه به ضرر فوتبالی‌ها تمام شد؛ از آنجا که فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا محسوب می‌شود هواداران چند ماه از دیدن بازی‌ها محروم بودند و بعد از شروع مسابقات هم اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا نکردند. با اینکه لیگ‌های اروپایی با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی به خوبی برگزار شد، اما بلبشوی فوتبال کشورمان در بحث کرونا نیز تداوم داشت تا جایی که نفرات زیادی به کووید ۱۹ مبتلا شدند!

کشمکش‌های زیاد

از زمانی که معلوم شد ویروس کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده بحث لغو رقابت‌های ورزشی مطرح شد. در نهایت هم نهم اسفند آخرین دیدار‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال برگزار شد و پس از آن فوتبال به خوابی چندماهه فرورفت، اما پس از آن و زمانی که موج اول کرونا در اغلب کشور‌ها فروکش کرده بود بحث ازسرگیری بازی‌ها داغ شد البته با موافقان و مخالفان زیاد؛ به غیر از پرسپولیس که شانس اول قهرمانی بود مدیران، مربیان و بازیکنان سایر تیم‌ها معتقد بودند شروع بازی‌ها، بازی کردن با جان مردم است. مخالفان نه موافق برگزاری دیدار‌های باقی‌مانده بودند و نه موافق انتخاب تیم صدرنشین به عنوان قهرمان. در حالی که لیگ‌هایی از جمله لوشامپیونه فرانسه با معرفی تیم قهرمان پرونده این فصل را مختومه اعلام کردند.

راستی‌آزمایی دیرهنگام

به‌رغم جار و جنجال‌هایی که چند هفته به طول انجامید در نهایت سازمان لیگ با گرفتن مجوز‌های قانونی از ستاد مقابله با کرونا برگزاری مسابقات را از سر گرفت، آن‌هم در حالی که هیچ مرجعی برای گرفتن تست کرونا از اعضای تیم‌های تعیین نشد. به همین خاطر بود که بسیاری از تیم‌ها مدعی شدند تعداد زیادی از بازیکنان‌شان کرونایی شده و قادر به بازی کردن نیستند. ادعا‌های مشکوک در جهت جلوگیری از شروع دوباره بازی‌ها باعث شد تا کار به راستی‌آزمایی بکشد؛ تمامی تیم‌هایی که مدعی بودند به دلیل ابتلا به کرونا شرایط بازی ندارند این بار زیر نظر ایفمارک تست دادند و خیلی زود معلوم شد مشکلی برای برگزاری ادامه لیگ وجود ندارد. نکته حائز اهمیت اینکه سازمان لیگ می‌بایست از ابتدا همانند لیگ‌های اروپایی ضوابط و آزمایشگاه مرجعی را برای تیم‌ها تعیین می‌کرد تا برای روشن شدن واقعیت مجبور به راستی‌آزمایی نشوند.

اوج‌گیری بیماری

در همان یکی دو بازی اول معلوم شد رعایت مهم‌ترین قسمت‌های پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا از نظر بازیکنان، مربیان و سایر اعضای تیم‌ها اهمیت زیادی ندارد. شادی‌های پس از گل، حلقه‌های اتحاد، استفاده از بطری‌های آب مشترک، اصرار برخی مربیان در عدم استفاده از ماسک و شادی بعد از برد در رختکن از جمله قانون‌گریزی‌هایی است که در این چند بازی بار‌ها به چشم خورده است. ضمن اینکه تیم‌ها برای سفر‌های هوایی به شهر‌های مختلف نیز با مشکل عدم رعایت فاصله اجتماعی از سوی شرکت‌های هواپیمایی مواجه هستند. به همین خاطر بعد از گذشت دو، سه هفته از رقابت‌ها آمار مبتلایان تیم‌ها به شدت اوج گرفت و کار به قرنطینه خانگی کشید.

رفع تکلیف

کرونا محک خوبی بود برای فوتبال ایران و ثابت شد به‌رغم هیاهو‌های کاذبی که دارد در شرایط سخت و حساس با چالش‌های اساسی و زیادی روبه‌رو خواهد شد. لیگ‌های اسپانیا، انگلیس و آلمان در حالی آغاز شدند که اعضای تیم‌ها در یک زمان معین بدون هیچ حاشیه‌ای تست دادند، اما آقایان در فدراسیون چند ستاره قادر به مدیریت این موضوع نبودند. حاشیه‌های به‌وجود آمده مؤید این موضوع است به نظر می‌رسد به پایان رساندن لیگ آن‌هم تحت هر شرایطی تنها هدف فدراسیون و سازمان لیگ بوده است. ضمن اینکه هنوز تکلیف فصل آتی مشخص نیست و باید دید در صورت تداوم شیوع کرونا در کشور آقایان چه برنامه‌ای را پیاده خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار