کد خبر: 1012391
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
به گفته کارشناسان مسکن برخی از بنگاه‌های مشاور املاک در شرایط کنونی به التهاب بازرار مسکن دامن می‌زنند، از این‌رو از روز گذشته برخورد جدی دستگاه قضایی با سوداگران زمین و مسکن آغاز شده و ۱۹ فقره بنگاه متخلف در یزد پلمب شدند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن در سال جاری باعث‌شده که دولت و مجلس تمام راه‌های مقابله با این سوداگری هارا به کار ببندند، از وضع مالیات برخانه‌های خالی گرفته تا پرداخت کمک ودیعه به مستأجران و پلمب مشاوران املاک متخلفی که به عمد در گرانی خانه و اجاره نقش مثبت داشتند. در این خصوص اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: متأسفانه بنگاه‌های مشاور املاک در شرایط کنونی به التهاب بازار مسکن دامن می‌زنند و برخورد قاطع با بنگاه‌هایی که از مصوبات جدید تخطی می‌کنند باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی با اشاره به روند قانونی برخورد با بنگاه‌های مشاور املاک متخلف گفت: اتحادیه‌های مشاور املاک در سطح کشور موظف به برخورد جدی با بنگاه‌های متخلف هستند و اتحادیه‌هایی که برخورد نکنند، مرتکب کار غیر قانونی شده‌اند.

وی در توضیح اقدامات لازم به منظور اجرای قاطع مصوبات دولت در زمینه بازار اجاره افزود: هماهنگی با کلیه نهاد‌های صنفی ذی‌ربط از جمله اتحادیه‌های مشاورین املاک به همراه ایجاد سازوکار به منظور برخورد محکم با بنگاه‌های متخلف باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به لازم‌الاجرا بودن تمامی مصوبات دولت در زمینه کنترل بازار اجاره گفت: تسهیلات ودیعه مسکن به همراه مصوبات مطرح شده در زمینه تعیین سقف افزایش قیمت اجاره از سمت دولت برای کنترل بازار مطرح شده‌است و تمامی دستگاه‌های اجرایی به همراه نهاد‌های صنفی موظف به انجام این مصوبات هستند.

آغاز برخورد با املاک متخلف در یزد

روز گذشته بازرسان قضایی در تفت در مرحله نخست بازرسی‌ها ۱۶ فقره بنگاه املاک را که پروانه ساخت نداشتند یا در افزایش قیمت‌ها نقش داشتند، پلمب کردند.

همچنین سه فقره دیگر در زاج پلمب شد. به گفته بازرسان قضایی تأثیر‌گذاری این بنگاه‌های املاک بر افزایش غیر منطقی قیمت خانه و اجاره در شهرستان زاج کاملاً مشهود بود و تمامی اسناد و مدارک با پلمب بنگاه‌های مسکن جمع‌آوری و به مراجع قضایی تحویل داده‌شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار