کد خبر: 1012376
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ثبت رشد بیش از ۵۴هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۵۵هزار واحد قرار گرفت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، در جریان دادوستد‌های دیروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵۴ هزار و ۷۱۱ واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۵۵ هزار و ۸۵۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز گذشته به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، بانک پارسیان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی‌- ارزشی) ۱۴ هزارو ۳۹۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۲ هزارو ۶۶۳ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۴ هزارو ۸۸۲ واحد، آزاد شناور ۷۴ هزارو ۵۹۸ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۴۰ هزارو ۴۱۵ و ۱۰۸ هزارو ۸۹۸ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۵ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان در ۶۹۸ هزار و ۹۱۸ نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۸۵ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۰۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، بانک دی و ذوب‌آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، نفت پاسارگاد و بیمه کوثر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار