کد خبر: 1012336
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
دلار آمریکا از زمان اوج ارزش خود در بیستم ماه مارس، ۸ درصد افت داشته است. شاخص دلار ۱.۳ درصد به صورت هفتگی کاهش یافته و پنجمین هفته متوالی افت ارزش را رقم زده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ارزش دلار در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسید. سرمایه گذاران با این پیش بینی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا مانع رشد اقتصادی آمریکا می‌شود، به فروش دلار ادامه می‌دهند، اقدامی که باعث سقوط ارزش دلار شده است. در عوض، یورو سطح ۱.۱۶ دلار را پشت سر گذاشت و به به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ رسید. ارزش یورو برای پنجمین روز متوالی در برابر دلار افزایش یافته است.

افزایش آمار بیکاری در آمریکا در هفته گذشته هم باعث پایین آمدن ارزش دلار شد. افزایش مداوم موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا مانع بهبودی بازار کار شده و تقاضای مصرف کنندگان را کاهش داده است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به چهار میلیون نفر رسید یعنی به طور متوسط ۲۶۰۰ نفر در هر ساعت مبتلا به این ویروس می‌شوند. این بالاترین نرخ ابتلا به کرونا در جهان است.

شاخص دلار در معاملات جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت. دلار از زمان اوج ارزش خود در بیستم ماه مارس، ۸ درصد افت داشته است. شاخص دلار ۱.۳ درصد به صورت هفتگی کاهش یافته و پنجمین هفته متوالی افت ارزش را رقم زده است. ارزش دلار ۰.۳۷ درصد نسبت به ین ژاپن و ۰.۴۶ درصد در برابر فرانک سوئیس پایین آمده است. در این بین، ارزش یورو ۰.۳۴ درصد افزایش داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار