کد خبر: 1012314
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مدیر اجرایی طرح ساماندهی اصناف البرز خبرداد
مدیر اجرایی طرح ساماندهی اصناف البرز اعلام کرد که ماموران نظارتی اتاق اصناف استان در اجرای طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، موفق به شناسایی هفت هزار و ۷۷۰ واحد صنفی متخلف شدند.

رمضان رستمی گفت : در اجرای این طرح که از چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده بیش از ۲۲ هزار واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند.

رستمی خاطرنشان کرد که عمده تخلف واحد های مختلف نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بوده است.

وی بیان داشت: باتوجه به شرایط کرونایی استان، برای کاهش تردد در ادارات ، مراحل دریافت پروانه از طریق سیستم الکترونیکی انجام می شود.

رستمی خاطرنشان کرد که طرح شناسایی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با استفاده از ظرفیت نیروهای آموزش دیده و کارشناسان و بازرسان اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز و بر اساس برنامه زمان بندی شده تا چند ماه آینده در سطح شهر کرج و شهرهای اقماری اجرا خواهد شد .

وی یادآورشد: در این طرح بازرسان با مراجعه به تمام واحد های صنفی و ارائه معرفی نامه عکس دار به متصدی واحد های صنفی ، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری خواهند کرد و تمام شاغلان و متصدیان واحد های صنفی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات در تکمیل فرم های مربوطه هستند باید تلاش کنیم تا فعالان حوزه بازار با شناخت و درک صحیح از وظایف و جایگاه اجتماعی خود ، حرکت در مسیر قانونی کسب و کار را جزئی از وظایف ذاتی خود بدانند و خودشان پیش از راه اندازی واحد صنفی با مراجعه به اتحادیه مربوطه ،مسیر قانونی و صحیح فعالیت صنفی و ورود به دنیای تجارت را طی کنند .

وی گفت: پیروی از قانون نظام صنفی برای تمام فعالان صنفی امری واجب و ضرورتی انکارناپذیر است و بنابراین فعالیت صنفی خارج از قوانین به هیج عنوان پذیرفته نیست و وجهه قانونی ندارد.

اکنون بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی و خدماتی در استان البرز فعالیت می کنند که بخشی این واحدها فاقد پروانه کسب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار