کد خبر: 1012278
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
فرمانده انتظامی شهرستان خواف؛
فرمانده انتظامی شهرستان خواف از پرواز گشت هوایی پلیس بر فراز بناها و محوطه های تاریخی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین علی زاده فرمانده انتظامی شهرستان خواف با اعلام این خبر افزود: آثار و بناهای تاریخی باعث غرور و افتخار این دیار است و حفاظت وحراست از آنها از اولویت‌های اصلی ما در نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: پیرو اطلاعات واصله مینی بر فعالیت افراد سودجو در تعدادی از محوطه های تاریخی و نظر به اهمیت موضوع، گشت هوایی بر فراز محوطه های تاریخی و تعدادی از بناهای شاخص شهرستان از جمله شهر تاریخی زوزن، آسبادها ومدرسه غیاثیه انجام گرفت که خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد.
فرمانده انتظامی شهرستان خواف از برخورد قاطع نیروی انتظامی با قاچاقچیان اشیا تاریخی خبر داد و گفت: نظارت بر اماکن اقامتی، تامین امنیت گردشگران داخلی وخارجی، جلوگیری از خرید و فروش اشیاء عتیقه و رصد موضوعات میراث فرهنگی در فضای مجازی از دیگر اقدامات این نیرو در حفاظت و حراست از آثار تاریخی این شهرستان است.
وی ضمن قدرداني از همکاری مردم با نيروي انتظامي در شناسايي و کشف جرم، از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشكوك را به مركز فوريت‎های پليسی 110 اطلاع دهند.
گفتنی است: از شهرستان خواف 105 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مركزيت شهر خواف در فاصله 282 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار