کد خبر: 1012276
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۹۵ درصد مشاغل در کارگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر
سرپرست اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس پژوهش و تحقیقات سازمان بین المللی کار بعد از ۱۵ سال ۸۰ درصد از مشاغل کنونی از بین خواهند رفت و مشاغلی مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی در فضای مجازی ظهور خواهند کرد.

 حسین فتحی   در نشست تخصصی پیرامون مشاغل خانگی که با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در محل اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از مشاغل را smeها (کارگاههای زیر ۱۰۰ و ۵۰نفر) تشکیل می دهند بر توجه و ضرورت تقویت و توسعه کمی و کیفی و توانمندسازی مشاغل خانگی تاکید کرد.

وی از ابلاغ اعتبار به میزان ۸ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی به این استان خبر داد و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و مشارکت و همراهی دستگاههای همکار این تسهیلات در حوزه پشتیبان و نیز مستقل خود اشتغالی توزیع و تمام حوزه ها با برش دستگاهی و شهرستانی مد نظر قرار داده شود.

فتحی اعتبار ابلاغی را متناسب با فعالیت و عملکرد استان در حوزه مشاغل خانگی ندانسته افزود: به لحاظ حساسیت و قابلیت های بالای این مشاغل، توسعه مشاغل خانگی در شرایط کنونی فرصتی را برای آینده کار فراهم می سازد و این امر توجه ویژه و خاصی را به مشاغل خانگی می طلبد.

سرپرست اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس پژوهش و تحقیقات سازمان بین المللی کار بعد از ۱۵ سال ۸۰ درصد از مشاغل کنونی از بین خواهند رفت و مشاغلی مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی در فضای مجازی ظهور خواهند کرد که توجه به این نکته جایگاه  مشاغل خانگی را در حوزه اقتصادی فراهم می سازد.

فتحی از تصمیمات اتخاذ شده در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت خبر داد و افزود: فروش یکی از مشکلات و چالش ها و نحوه فروش و عرضه محصولات و بازارسازی از مقوله های مهم در عرضه تولیدات مشاغل خانگی است که با دستور استاندار آذربایجان شرقی به شهرداری با همکاری دستگاههای اجرایی ضمن استفاده از ظرفیت های فضای مجازی با برپایی نمایشگاه و حمایت و بازاریابی به فروش و عرضه محصولات تولیدی در این بخش فرصت لازم در استان فراهم خواهد شد.

فتحی با اشاره به مهم ترین مصوبات این نشست افزود: این تسهیلات ۷۰ درصد برای پشتیبانان و ۳۰ در صد به صورت مستقل خود اشتغالی اختصاص یافت و مقرر شد این تسهیلات بصورت برش شهرستانی و دستگاهی سه ماه به صورت ثابت و سه ماه بعدی به صورت شناور خواهد بود تا نسبت به جذب کامل اعتبارات برای توسعه مشاغل خانگی استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر