کد خبر: 1012240
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
در فاصله یک‌سال تا برگزاری بازی‌های توکیو
جشن «یک‌سال تا المپیک» امید‌ها را برای برگزاری بازی‌های توکیو قوت بخشید. ویروس کرونا همه برنامه‌ریزی‌ها در ورزش جهان را تحت تأثیر قرار داد تا جایی که بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نیز به سال ۲۰۲۱ موکول شد. از آنجا که کشور‌ها هنوز راهی برای درمان قطعی این ویروس پیدا نکرده‌اند احتمال لغو کامل این بازی‌ها نیز در رسانه‌های بین‌المللی مطرح شد، اما با توجه به موضع‌گیری قاطعانه IOC و مقامات ژاپنی، ورزشکاران به روشن شدن مشعل بازی‌ها در تابستان سال آینده امیدوار شدند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پاندمی کووید ۱۹ اجازه نداد بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش دنیا در تاریخ مقرر برگزار شود. آمار مبتلایان و فوت‌شدگان آنقدر زیاد است که مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک راهی جز به تعویق انداختن بازی‌ها به مدت یک‌سال نداشتند. طبق برنامه سی و دومین دوره مسابقات باید دیروز (۲۴ جولای) رسماً آغاز می‌شد، اما ویروس ناشناخته همه چیز را به‌هم ریخت. از آنجا که کشور‌ها همچنان با این بیماری دست به گریبانند، اخبار ضد و نقیضی در خصوص برگزاری بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ بدون حضور تماشاگر یا حتی لغو کامل بازی‌ها در رسانه‌ها مطرح شده است. با این حال مسئولان برگزاری مسابقات با همکاری کمیته بین المللی المپیک تلاش می‌کنند تا سال آینده رقابت‌ها در موعد مقرر برگزار شود.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پیامی ویدئویی از همبستگی کشور‌ها قدردانی کرد. توماس باخ در فاصله یک‌سال تا شروع بازی‌ها در توکیو با تأکید بر حفظ سلامت ورزشکاران گفت: «بازی‌های المپیک توکیو می‌تواند بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی باشد که قرار است دوباره برگزار شود. ما یک‌سال مهم را پیش‌رو داریم و از دوستان ژاپنی خود، فدراسیون‌های بین‌المللی و همه کشور‌های شرکت‌کننده تشکر می‌کنیم. بدون همبستگی و کمک آن‌ها نمی‌توانستیم تصمیم تاریخی تعویق بازی‌های المپیک را بگیریم. اکنون شمارش معکوس برای برگزاری المپیک آغاز شده است و در این یک‌سال باقی مانده آماده می‌شویم تا المپیک توکیو را به جشنواره بزرگ امید، مقاومت و همبستگی تبدیل کنیم. ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که هیچ چیز مشخص نیست و بازی‌های المپیک می‌تواند نماد بزرگی از امید، خوش‌بینی و وحدت باشد. سلامت ورزشکاران اولویت اصلی برگزار‌کنندگان بازی‌هاست. مسابقات المپیک به سلامتی همه شرکت‌کنندگان احترام می‌گذارد و آن را حفظ خواهد کرد.»

رضا صالحی‌امیری تعویق بازی‌های المپیک را تهدید و فرصت همزمان خواند. رئیس کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که سال دیگر کاروان کشورمان در توکیو بدرخشد: «پدیده کرونا هم تهدید و هم فرصت بود. از این جهات تهدید بود که تمام برنامه‌های ما و ۲۰۶ کشور جهان را دستخوش تغییر کرد و از آن جهت یک فرصت بود که به فکر انسان‌هایی باشیم که دچار بحران شده‌اند و ورزشکاران همدردی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. هدف از رسیدن به سکوی قهرمانی، رسیدن به مرام پهلوانی است. اگر نتوانستیم به توکیو برویم، اما در کنار هموطنان خود هستیم و احساس مشترک همدردی داریم. تمام شواهد و مستندات حاکی از آن است که سال دیگر در چنین روزی در المپیک توکیو خواهیم بود. پیش‌بینی‌ها بر این است که المپیک در زمان خودش برگزار خواهد شد. از همه قهرمانان، مربیان، فدراسیون‌ها و کادر سرپرستی تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت در کنار هم هستند.»

سرپرست کاروان ایران در توکیو از المپیکی‌های کشورمان خواست تا از فرصت پیش‌آمده برای آمادگی بیشتر استفاده کنند. با اینکه در این چند ماه ورزشکاران المپیکی ایران با چالش‌های زیادی از جمله نداشتن امکانات برای تمرین در خانه گلایه دارند، اما نصرالله سجادی معتقد است وقفه ایجاد شده در بازی‌ها می‌تواند به سود المپین‌ها تمام شود: «شیوع ویروس کرونا تبعات زیادی داشت که تبعات آن در جهان ورزش منجر به این شد که المپیک برای چهارمین مرتبه متوقف شود. اگرچه این دوره به تعویق افتاده، اما هنوز وضعیت مشخص نیست. ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند و کسانی که می‌خواهند سهمیه بگیرند باید آمادگی ذهنی، روانی و جسمانی خود را حفظ کنند و ارتقا دهند. به احتمال زیاد بازی‌ها برگزار می‌شود. ورزشکاران ما بدانند فرصت زیادی تا آغاز بازی‌ها باقی نمانده و در این یک‌سال باید تمام توان خود را بگذارند تا به آنچه هدفگذاری کرده‌اند، برسند. باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم، چراکه یک فرصت طلایی و مانند این است که انگار در میدان المپیک رفته‌ایم و به ما گفته‌اند بروید و یک‌سال دیگر فرصت دارید؛ بنابراین ورزشکاران باید این فرصت را غنیمت بشمارند و قدرش را بدانند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار