کد خبر: 1012214
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به کمک ۱۰۰‌میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به استان سیستان و بلوچستان پس از شیوع کرونا، از تخصیص ۱۲۰‌میلیارد تومان در سال جاری برای رفع محرومیت از دو شهرستان قصرقند و زهک به عنوان مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از مناطق محروم زابل و شهرستان زهک به عنوان یکی از مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، در دیدار با فرمانداران و مسئولان این شهرستان‌ها اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات این مناطق به دلیل کمبود آب است که ریشه آن در خارج کشور است، ولی به‌رغم نواقص و مشکلاتی که امروز مردم این مناطق با آن مواجهند و قطعاً مدیران، مسئول آن هستند، باید بدانیم که اگر عزم‌مان را جزم کنیم، می‌توانیم بر مشکلات موجود فائق بیاییم. رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه این مشکلات، لاینحل نیستند و با همدلی و عزم جدی قابل حل هستند، گفت: مردم سیستان و بلوچستان همواره وفادار به نظام بوده‌اند و حق بزرگی بر گردن ما دارند، لذا باید مسئولان کشور و این مناطق، تمام تلاششان را به‌کارگیرند تا این حق را ادا کنند.

وی با بیان اینکه نهاد‌های انقلابی به هیچ وجه نباید جای دولت بنشینند، گفت: بنیاد مستضعفان تنها مکمل و کمک کار دولت است و قرار نیست جایگزین دولت در عمل به مسئولیت‌ها شویم. فتاح با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی مسائل در حل مشکلات اظهار کرد: بنیاد مستضعفان بعد از شیوع کرونا، به صورت نقدی بیش از ۱۰۰‌میلیارد تومان را به استان سیستان و بلوچستان تخصیص داده‌است و این رقم قابل توجهی است که طی چند ماه گذشته از سوی بنیاد مستضعفان برای کمک به اقشار آسیب دیده و ضعیف تخصیص داده‌شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از کمک‌های بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا بهره‌مند شدند، گفت: ما علاوه بر این موارد، برای تأمین ودیعه و اجاره بهای مسکن نیازمندان، کمک‌هایی را به حساب کمیته امداد کشور و سازمان بهزیستی واریز کرده‌ایم که بخشی از این کمک‌ها به مددجویان این دو نهاد در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است. فتاح با اشاره به فعالیت بنیاد مستضعفان در ۱۵‌منطقه محروم هدف طرح آبادانی و پیشرفت گفت: بنیاد مستضعفان قرار است در هر استان یک شهرستان محروم را به عنوان هدف خود در طرح آبادانی و پیشرفت انتخاب کند، ولی با این وجود، استان سیستان و بلوچستان به دلیل اهمیتش، تنها استانی است که دو شهرستان آن (زهک و قصرقند) جزو مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار گرفته است. وی با اشاره به موفقیت‌های طرح آبادانی و پیشرفت در منطقه قلعه گنج کرمان گفت: بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از تجربه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در منطقه قلعه گنج و توسعه آن به سایر نقاط محروم کشور مقرر شده‌است، بنیاد مستضعفان در مناطق هدف خود، سه‌سال استقرار یابد و برنامه‌های محرومیت‌زدایی را در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیگیری کند تا چهره محرومیت از این مناطق پاک شود. البته نکته حائز اهمیت آن است که باید دستگاه‌های مسئول در منطقه نیز برای رفع این محرومیت همکاری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار