کد خبر: 1012163
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
مجلس سنای آمریکا ذیل تصویب قانون «مجوز دفاع ملی»، کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را به تایید دو شرط از سوی وزارت دفاع این کشور مشروط کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بعد از گمانه‌زنی‌های مختلف درباره احتمال کاهش نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی، مجلس سنای ایالات متحده طرحی را برای ممانعت از این امر تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» مجلس سنای آمریکا بامداد امروز (جمعه به وقت تهران) ذیل تصویب قانون «مجوز دفاع ملی» برای سال مالی ۲۰۲۱، کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را محدود کرد.

بر این اساس، قانون مذکور یک روز بعد از تصویب شدن در مجلس نمایندگان آمریکا، با ۸۶ رای موافق و ۱۴ رای مخالف در مجلس سنای این کشور نیز به تصویب رسید.

به نوشته یونهاپ، طبق نسخه‌ای که سنا از این قانون به تصویب رساند، کاخ سفید نمی‌تواند از بودجه دفاعی مجاز برای کاهش شمار نظامیان آمریکا در کره جنوبی از ۲۸۵۰۰ نفر (تعداد کنونی) استفاده کند.

البته سنا شرطی را برای عکس این امر نیز قرار داده و آن شرط این است که وزارت دفاع آمریکا پیش از درخواست برای کاهش تعداد نظامیان در کره جنوبی، طی ۹۰ روز تایید کند این موضوع امنیت ملی واشنگتن را تضعیف نکرده و همچنین در مشورت با متحدان ایالات متحده انجام شده است.

این در حالی است که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت هیچ دستوری برای خروج نیرو‌های آمریکا از کره جنوبی صادر نشده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار