کد خبر: 1012144
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
دبیر کمیته آموزش انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی:
کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان باتوجه به سرعت انتشار ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل مرتبط با گردشگری اقدام به برگزاری اولین نشست آشنایی با پروتکل‌های بهداشتی سفر، ویژه فعالان صنعت گردشگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و انجمن صنفی کارفرمایان شرکتها و دفاتر خدمات مسافرت هوائی ، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان دفاتر نمود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، دبیر کمیته آموزش انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با تاکید بر اینکه در خانه بمانید و روحیه خود را حفظ کنید؛ سفر نزدیک است؛  هدف از برگزاری این نشست را آموزش پروتکل‌های بهداشتی سفر، به دلیل شروع دوباره پروازهای داخلی و بین‌المللی عنوان کرد.

کورش ترابی‌نیا ابراز امیدواری نمود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آگاهی از ویروس کرونا، بتوان سفر ایمنی را برای مسافران تدارک دید.

در ادامه رسول پرتوی، کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تشریح کووید 19 گفت: کرونا یک بیماری ویروسی است که برای ادامه فعالیت، نیازمند ورود به بدن یک موجود زنده است. وی علایم گوارشی، بی‌اشتهایی، کاهش حس چشایی و بویایی را از جدیدترین علایم این بیماری عنوان نمود.

پرتوی تاکید کرد: این ویروس از طریق فضای تنفسی خصوصا در تجمعات بیش از 20 نفر و مدت زمان بیش از 25 دقیقه قابل انتقال است. کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دلیل گسترده‌تر شدن این بیماری در فصل گرما را استفاده از وسایل سرمایشی نظیر پنکه و کولر و کمک به جهش بیش‌تر این ویروس دانست و تنظیم جهت باد این وسایل به سمت بالا را در جلوگیری از انتقال ویروس به شخص دیگر حایز اهمیت دانست.

وی میانگین سنی مبتلایان به این ویروس مهلک را در سه هفته اخیر درحالی افراد بین 15 تا 30 سال عنوان کرد که در موج نخست این بیماری سنین بالای 60 سال بیشتر درگیر بودند.

این کارشناس بهداشت محیط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بدو ورود تا خروج از دفاتر خدمات گردشگری را در حفظ سلامت پرسنل و گیرندگان خدمات موثر دانست و افزود: ضدعفونی کفش‌ها، استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست‌ها هنگام ورود و خروج، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و موانع طلقی بین پرسنل و خدمت گیرنده، در کاهش انتقال ویروس مؤثر است.

پرتوی همچنین براستفاده از ماسک، نظافت و گندزدایی مداوم اتوبوس‌های بین شهری، رعایت فاصله بین صندلی‌ها، ضد عفونی کردن دست‌ها در بدو ورود به وسایل نقلیه و تکرار این مرحله هر یک تا دوساعت یک بار، خرید اینترنتی بلیت، عدم لمس دستگیره‌ها و دسته صندلی‌ها و عدم تجمع در سالن‌های انتظار تاکید کرد.

 وی همچنین استفاده از مراکز اقامتی رعایت‌کننده پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از وسایل شخصی مانند ملحفه‌های یک بار مصرف، مهر و سجاده شخصی را نیز در جلوگیری از انتقال بیماری در مراکز اقامتی مهم دانست.

کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر انتقال این ویروس از طریق هوا بسیار مطرح‌تر از انتقال از طریق سطوح بوده؛ پس استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

پرتوی افزود: سازمان میراث فرهنگی، ستاد مقابله با کرونا و زیرمجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی بر ارائه بهینه خدمات به مسافران نظارت دارند و مراکزی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در مرحله اول تذکر گرفته و در مراحل بعدی از طریق مراجع قضایی پلمب خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تبیین پروتکل‌های حمل و نقل هوایی و ریلی تصریح کرد: سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت نظرها و انتقادات مردمی مربوط به تخلف دررعایت پروتکل‌های بهداشتی را پیگیری خواهد کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر